خبرگزاری کار ایران

صالحی در نشست خبری با آمانو:

خبرهای خوبی درباره اراک بزودی اعلام می‌شود/ توسعه چشمگیر همکاری ایران و آژانس با اجرای برجام

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: خبرهای خوشی را درباره مدرن سازی رآکتور اراک در آینده‌ای نزدیک و شاید هفته آینده به اطلاع مردم می‌رسانیم‎.

به گزارش ایلنا، علی اکبر صالحی در نشست خبری مشترک با آمانو گفت: سفر آمانو به تهران معنی زیادی دارد و با این سفر شاهد آغاز فصل نوینی در همکاری‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهیم بود.

وی افزود: خوشحالیم که در زمانی میزبان آقای آمانو هستیم که دیگر موضوعی به نام پرونده ساختگی هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و ما وارد مرحله جدیدی شده ایم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در مذاکراتی که داشتیم قرار شد نگاه‌مان به آینده باشد و هر آنچه مربوط به گذشته بوده است پشت سر قرار دهیم، اظهار داشت: از آقای آمانو خواستم فرصت‌هایی را که در 12 سال پرونده ساختگی علیه کشورمان و نیز فرصت‌های همکاری‌های فنی را که از دست رفت با اقداماتش جبران کند.

صالحی ادامه داد: در نشست امروز درباره نحوه همکاری‌ها در آینده به‌ویژه در فضای جدید صحبت کردیم و تقریباً نقشه راه مدنظر ترسیم شد.

وی با اشاره به برنامه‌های امروز آمانو تصریح کرد: آقای آمانو بعدازظهر امروز با رئیس جمهور دیدار خواهد کرد و مقرر شده است از موزه زیبای جواهرات در تهران نیز دیدن کند؛ به آقای آمانو گفتم تهران شهری فرهنگی است که بیش از صد موزه در آن قرار دارد که هر یک قابل دیدن است.

رئیس سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: خبرهای خوشی را درباره مدرن سازی رآکتور اراک در آینده‌ای نزدیک و شاید هفته آینده به اطلاع مردم می‌رسانیم.

صالحی در پاسخ به پرسشی درباره زمان آغاز مدرن‌سازی رآکتور اراک خاطرنشان کرد: الان پیشرفت کرده‌ایم و مقدمات طراحی هم که انجام دادیم توسط طرف‌های مقابل بازبینی شده است که در زمان خودش اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ‌الان جلوتر از برنامه پیش‌بینی شده در حرکت هستیم، ابراز داشت: همه چیز به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم مدرن‌سازی رآکتور اراک حتی سریعتر از زمانی که برایش مقرر داشتیم تحقق یابد.

رئیس سازمان انرژی اتمی یادآور شد: ما در نشست مشترک با آقای آمانو درباره بازسازی یا مدرن‌سازی رآکتور اراک صحبت به خصوصی نداشتیم بلکه درباره نقشه راهی که پیش‌بینی می‌شود یعنی کلیاتی که باید در آینده به آن توجه داشت صحبت کردیم.

کد خبر : ۳۳۹۲۵۲