خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار رییس مجلس مالزی:

همکاری‌های همه جانبه بین ایران و مالزی به ایجاد اقتصاد فعال منتهی می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دیدگاه‌های ایران و مالزی خیلی به هم نزدیک است و فکر می‌کنیم همکاری‌های همه جانبه بین ایران و مالزی به ایجاد اقتصاد فعال منتهی می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در نشست مشترک خبری با امین حاج مولیا رئیس مجلس نمایندگان مالزی عصر امروز (سه شنبه ۲ شهریور ماه) در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: مالزی کشور مهم بین کشورهای اسلامی است و ایران اسلامی اهمیت بسیار برای مالزی قائل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایران روابط دوستانه و برادرانه‌ای با پارلمان مالزی دارد، در مذاکرات فی‌مابین راجع به گسترش روابط پارلمانی و موضوعات اقتصادی در بخش‌های مختلف انجام شد.

رئیس نهاد قانونگذاری ادامه داد: پیشنهادات خیلی خوبی برای فعالیت‌های شرکت‌های مالزیایی مطرح شد که در ایران از آن استقبال خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین درباره گسترش روابط دانشگاهی و فرهنگی مذاکراتی انجام شد. بخشی از صحبت‌های ما درباره مسائل منطقه ای و بحران‌های منطقه‌ای مخصوصاً جریان های تروریستی که اخلال در امنیت کشورهای اسلامی ایجاد کرده است.

لاریجانی افزود: دیدگاه‌های ایران و مالزی خیلی به هم نزدیک است و فکر می‌کنیم همکاری‌های همه جانبه بین ایران و مالزی به ایجاد اقتصاد فعال منتهی می‌شود.

بر اساس این گزارش امین حاج مولیا در نشست خبری مشترک خود با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با تشکر از استقبال لاریجانی از هیأت پارلمانی مالزی گفت: همان‌گونه که آقای لاریجانی اشاره کردند در مذاکره امروز فی‌مابین در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات صحبت شد و به ویژه می‌توان به موضوعاتی مانند مسائل امنیتی منطقه و همکاری‌های اقتصادی در مذاکرات اشاره کنیم.

رئیس مجلس نمایندگان مالزی افزود: مطمئناً مالزی شناسایی کاملی درباره نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارد و مالزی بسیار از دولت جدید ایران بسیار خرسند است و مطمئناً این دولت فضای خوبی را برای تجارت و مناسبات تجاری بین دو کشور فراهم می‌کند.

کد خبر : ۴۰۳۸۵۷