خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی:

قراردادهای نفتی از تیررس مجلس خارج نیست/ مردم محرم‌اند ولی دشمنان به صحبت‌های ما گوش می‌دهند

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیات تطبیق قوانین در حال بررسی نظرات انتقادها و سوال‌های نمایندگان درباره موضوع قراردادهای نفتی است، گفت: مصوبه جدید دولت در قراردادهای نقتی باید در هیات تطیبق بررسی شود، پس این موضوع به هیچ عنوان از تیررس مجلس خارج نیست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری با اشاره به صحبت‌های رییس مجلس در نطق پیش از دستور در مورد رعایت شان مجلس و با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۴ آیین‌نامه در تذکری گفت: مجلس از ساعت ۸ تا ۱۱ صبح روز یکشنبه جلسه غیرعلنی برای موضوع قراردادهای نفتی برگزار کرد البته به نظر ما هیچ چیز محرمانه‌ای نبود ولی به هر حال شما در مورد برگزاری غیر علنی جلسه از مجلس رای گرفتید.

او خطاب به لاریجانی، گفت: شما در این جلسه مطرح کردید که اشکالات مطرح شده در این جلسه به هیات تطبیق قوانین داده می‌شود و این هیئت بررسی های لازم را انجام داده و در نهایت اشکالات در دولت مصوب می‌شود. این قرار در مجلس گذاشته شد آمار تا سوالات و انتقادها به قراردادها جمع آوری و به هیات تطبیق داده شود تا اشکال‌ها بررسی و به هیات دولت داده شود تا آن را به تصویب برساند.

حاجی دلیگانی ادامه داد: در چنین شرایطی روز گذشته اخباری در رسانه‌ها آمد مبنی بر آن که همان الگوی قرارداد نفتی توسط معاونت اول رییس جمهور ابلاغ شد، ما فکر می‌کنیم مجلس دور خورده است؛ چرا که اشکلات موجود در قراردادهای نفتی به ضرر منافع ایران است.

علی لاریجانی در ادامه و در پاسخ به تذکر حاجی‌دلیگانی درمورد قراردادهای نفتی، گفت: یکشنبه جلسه غیررسمی برای توضیح در مورد قراردادهای نفتی برگزار شد؛ چون ما دیدم نظرات مختلفی در رسانه‌ها مطرح می‌شود، از مجلس درمورد برگزاری جلسه به صورت علنی و غیرعلنی رای‌گیری کردیم؛ البته بنده گفتم که تفاوتی نمی‌کند، جلسه علنی یا غیرعلنی باشد و تنها فایده برگزاری غیرعلنی طرح شدن مباحث به‌صورت راحت‌تر است.

او گفت: موضوع بر سر محرم یا نامحرم بودن مردم نیست؛ قطعاً مردم محرم هستند ولی دشمنانی هستند که به صحبت‌های ما گوش می‌دهند.

رییس مجلس یادآور شد: درنهایت نمایندگان به برگزاری جلسه به صورت غیرعلنی رای دادند و مباحث به راحتی مطرح شد، پس موضوع تخلف، مطرح نیست.

لاریجانی همچنین خاطرنشان کرد: هیات تطبیق قوانین نظرات نمایندگان در مورد قراردادهای نفتی را گرفته و نظرش را به دولت منعکس می‌کند. این مصوبه‌ای که شما مطرح کردید برای گذشته است و شاید دیروز ابلاغ شده است.

او یادآور شد: اگر همه مواردی که به هیات تطبیق داده شده، در نهایت اعمال نشود، باز هم این هیات تطبیق است که باید بررسی کند و نظر نهایی بدهد.

لاریجانی تصریح کرد: بنابر این موضوع از تیررس مجلس خارج نیست چون باید مصوبه جدید نیز در این هیئت مورد بررسی قرار گیرد از این رو نگران نباشید.

کد خبر : ۴۰۳۴۹۲