خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع پیش از خطبه‌های نماز جمععه:

قدرت نظامی جریان مقاومت توسط ایران تامین می‌شود

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: قدرت نظامی جریان مقاومت توسط ایران تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار حسین دهقان که به مناسبت روز ۲۹ مرداد روز صنایع دفاعی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران سخن می‌گفت، با اشاره به حمله آمریکا به نقاطی که به‌زعم آنها مرکز تمرین تروریست‌ها بود، گفت: در پی این حمله ایده خاورمیانه بزرگ طرح شد که دولت‌های مستبد بدون پشتوانه مردمی را جایگزین دولت‌های مردمی کنند.

او ادامه داد: فصل جدیدی از تاریخ حیات جوامع و ملل مختلف در دوران اخیر به وجود آمد و آن هم بحث ۱۱ سپتامبر و به دنبال آن حمله آمریکا به عراق و افغانستان بود. این تهاجم پیامدهای تاثیرگذار و گسترده‌ای به همراه داشت به نحوی که منطقه و همه دنیا را درگیر خود کرد.

سردار دهقان اضافه کرد: آمریکایی‌ها به اعتبار اینکه می‌گفتند در جهان مراکزی وجود دارد که تربیت تروریسم می‌کنند و آنها را حمایت و تقویت می‌کنند و به این شکل  امنیت آمریکا و هم‌پیمانانش را مورد حمله قرار می‌دهد، ایده خاورمیانه بزرگ یا خاورمیانه جدید را مطرح کردند و دنبال آن بودند دولتهای وابسته، مستبد و بدون پشتوانه مردمی را جایگزین دولت‌های بر آمده از انتخاب مردم کنند.

وزیر دفاع متذکر شد: آنها تصور کردند با طرح شعار ثبات، صلح و امنیت می‌توانند زمینه حضور دائمی خود را برای حصول به اهداف شان در منطقه  فراهم کنند اما حرکت‌شان در آغاز با شکست روبرو شد و نتایج همه کارهایشان معکوس شد.

وزیر دفاع افزود: آنها برای مهار ظرفیت‌های انقلابی به حماس و حزب‌الله حمله کردند و در ادامه به اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی دامن زدند تا کشورهای دیگر در تقابل با اسلام و ایران قرار بگیرند که در ادامه ثروت کشورهایی نظیر عربستان برای همین منظور استفاده شد.

دهقان خاطرنشان کرد: ما اعتقادد داریم این تروریست‌ها نه مسلمان هستند نه انقلابی، بلکه تنها چهره اسلام و مسلمانان را مخدوش کرده‌اند؛ ضمن اینکه منابع مادی و معنوی مسلمانان را تخریب کرده‌اند.

او با بیان اینکه امروز در وضعیتی هستیم که سیاست‌های طراحی‌شده با شکست مواجه شده است، تصریح کرد: امروز یگانه کشوری که در نفی استقرار سیاست‌های استعماری آمریکا عمل می‌کند، ایران عزیر تحت زعامت مقام معظم رهبری است.

وزیر دفاع متذکر شد: با احترام به خواسته‌های ملت‌ها و حمایت از دولت‌های قانونی، می‌توان به امنیت و ثبات مناطق جهان امیدوار بود اما قدرت‌های بزرگ این مسائل را نمی‌پذیرند. امروز کشور ما و ملت ما عناصر قدرتی دارند که ملت را در مقابل هر تهدیدی ایمن کرده است.

او در ادامه متذکر شد: دومین عامل احترام به خواست ملت‌ها و احترام به دولت‌های مردمی است. اگر اینها باشد می‌توان انتظار وجود امنیت، صلح و ثبات هم داشت اما رژیم صهیونیستی و نظام استکبار نمی‌توانند این دو اصل را تحمل کنند.

سردار دهقان یادآور شد: بهره‌مندی از دانشمندان و صنعتگران دفاعی و دانش گسترده مرتبط با ضرورت‌های کسب صنعت دفاعی، و همچنین انگیزه الهی و روحیه جهادی صنایع دفاعی و مدیریت ریسک استفاده از توانمندی‌ها و انتخاب راه‌های میان‌بر، باعث شده صنایع دفاعی ما تامین‌کننده اقلام دفاعی کشور است و بر اساس دکترین تعیین شده توسط نظام به‌گونه‌ای طرح‌ریزی شده که تمام نیازهای ما را می‌تواند برآورده کند.

وزیر دفاع اظهار کرد: صنایع موشکی ما توان تنظیم بر هر بُرد و کُشندگی مورد نیاز متناسب با تهدیدها را دارد و هیچ محدودیت در برد و قدرت تخریب و دقت اصابت در دوره زمان‌بندی حفظ کیفیت محصول نداریم.

سردار دهقان ادامه داد: امروز در فضا هستیم و ماهواره‌های ما تا برد ۵۰۰ کیلومتر در فضا حضور دارند و در حوزه دریا در تمام شناورها و زیردریایی‌ها قادر تولید هستیم.

او افزود: عمده قدرت جریان مقاومت از ما تامین می‌شود و تجهیزاتی که در اختیار مقاومت قرار می‌گیرد در مقایسه با تجهیزاتی که صاحبان قدرت در اختیار معارضان قرار می‌دهند، اثربخشی بالایی دارد و حتی در برخی موراد توانایی‌ها برابر با تجهیزات آنهاست.

کد خبر : ۴۰۲۱۳۸