خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت‌ امور خارجه:

اظهارات شیخ‌الاسلام درخصوص بیماری اردوغان نادرست است

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه اظهارات منتشره به نقل از یکی از مشاوران وزیر امور خارجه در خصوص بیماری رئیس جمهور ترکیه را نادرست دانست.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات منتشره به نقل از یکی از مشاوران وزیر امور خارجه در خصوص بیماری رئیس جمهور ترکیه، آن را نادرست دانست و تصریح کرد: نظر مطرح‌شده در این مصاحبه تکذیب می‌شود. 

وی تاکید کرد: اساس کار وزارت امور خارجه عدم ورود به مسائل شخصی و اظهارنظر در مورد رهبران و مقام‌ها ارشد سایر کشورها است.

به گزارش ایلنا، حسین شیخ‌الاسلام که به تازگی به عنوان مشاور وزیر خارجه منصوب شده، امروز در گفت‌وگویی خبری مبنی بر ابتلای اردوغان به سرطان را مطرح کرده و اظهار داشته است که «اردوغان ۴ سال پیش روز ششم فروردین به ایران آمد، در دیداری که او با لاریجانی داشت چالشی بین آنها پیش آمد، به‌‌خصوص در  آن زمان اردوغان سرطانش تازه عود کرده بود، در صحبت‌هایی که میان او و لاریجانی درباره سوریه رد و بدل شد اردوغان در این جلسه خیلی عصبانی شد، اما پس از مذاکره توافق شد که هرآنچه از صندوق‌های رأی در سوریه بیرون آمد او بپذیرد.» که تاکید وزارت خارجه بر عدم ورود به مسائل شخصی افراد، در مورد اظهارات حسین شیخ‌الاسلام درخصوص بیماری رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه بوده است.

 

 

کد خبر : ۳۹۷۰۸۵