خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ خبر داد؛

افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی ایران با جذب ۶۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی

یک رسانه آمریکایی گفته شرکت دولتی پتروشیمی ملی درصدد افرایش ظرفیت خروجی تا ۱۵۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۶ است و اگر این امر محقق شود ایران تولیدش را بیش از دو برابر خروجی کنونی سابیک ( صنایع بنیادین سعودی ) دومین شرکت سازنده محصولات پتروشیمی بزرگ جهان خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، ایران به دنبال جذب ۶۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی از شرکت میتسوی و توتال برای دوبرابر کردن ظرفیت تولید پتروشیمی خود در یک دهه پیش روست.

بنا بر این شرکت دولتی پتروشیمی ملی در صدد افرایش ظرفیت خروجی تا ۱۵۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۶ است و اگر این امر محقق شود، ایران تولیدش را بیش از دو برابر خروجی کنونی سابیک (صنایع بنیادین سعودی) دومین شرکت سازنده محصولات پتروشیمی بزرگ جهان خواهد بود. ظرفیت کنونی تولید ایران ۶۰ میلیون تن در سال است 

به گزارش بلومبرگ، ایران به بدنبال به‌روز رسانی و گسترش صنایع انرژی شامل پتروشیمی در راستای بازسازی اقتصادی بعد از لغو تحریم‌های بین‌المللی است.

ماه گذشته اعتبار ۱۰ میلیارد دلاری از سوی ژاپن به کسب و کار پتروشیمی ایران رونق بخشید. به گفته مقام‌های ایران علاوه بر میتسوی و توتال، صحبت‌هایی نیز با شرکت‌های اسپانیایی، ایتالیایی و آلمانی صورت گرفته که به دلیل عدم شناخت این شرکت ها از وضعیت ایران، این صحبت‌ها به طول می‌انجامد.

کد خبر : ۳۹۳۳۰۰