خبرگزاری کار ایران

ربیعی در جلسه اتاق ایران:

نمی‌توانیم شب انتخابات به صندوق فولاد پول تزریق کنیم

ربیعی با بیان اینکه دیگر در پرداخت حقوق، اشخاص خاص و استثنا نداریم و تمام این موارد حذف شده‌اند، گفت:ما دیگر نمی‌توانیم شب انتخابات پول کف خیابان بریزیم و بر اثر یک ولخرجی سال‌ها یک سازمان را فلج کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در جلسه امروز در جمع اعضای اتاق بازرگانی ایران از تک رقمی شدن سقف حقوق همه وزرا خبر داد و گفت: به غیر از کارگران مناطق بد آب و هوا، پزشکان و مدیران شرکت‌های بزرگ، سقف و کف حقوق دیگر اقشار از جمله مدیران بانکی استاندار‌ها مدیران کل کاملا مشخص شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: دیگر در پرداخت حقوق، اشخاص خاص و استثنا نداریم و تمام این موارد حذف شده‌اند.

ربیعی افزود: به عنوان کسی که از سال ۷۰ در کنار آقای روحانی کار کردم شهادت می‌دهم که این دولت بر روی همفکری و اجماع تکیه دارد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه خطاب به فعالان اقتصادی تاکید کرد: ما در شرایط سخت امروز به کمک شما فعالان اقتصادی احتیاج داریم، اما نمی‌توانیم نگوییم که این دوران سخت از کجا آمده و چگونه امروز به این مرحله رسیده‌ایم این در حالی است که متاسفانه برخی از دوستان تلاش دارند مشکلات امروز را معطوف به دو سال اخیر کنند.

او ادامه داد: شرایط امروز ما به حدی سخت است که فرصت اشتباه کردن و حتی هدر دادن یک دلار را نداریم ما باید با همین شرایط و امکانات اقتصاد خود را اصلاح کنیم و برای این منظور باید برای ۵ تا ۱۰ سال آینده برنامه‌ریزی کنیم و به اقتصادمان جهت بدهیم.

ربیعی تصریح کرد: ما دیگر نمی‌توانیم شب انتخابات به صندوق فولاد پول تزریق کنیم و صندوقی که تعهد آن ۴۰ میلیارد است در شب انتخابات ناگهان ۶۰ میلیاردی شود ما دیگر نمی‌توانیم شب انتخابات پول کف خیابان بریزیم و بر اثر یک ولخرجی سال‌ها یک سازمان را فلج کنیم.

او افزود: امروز طبقه متوسط ما در ضعیف‌ترین وضعیت ممکن به سر می‌برد و با کوچک‌ترین فشار به سطوح پایین جامعه سقوط می‌کند با وجود این مشکلات ما تلاش کردیم که این وزارتخانه هم وزارت تولیدگران و هم وزارت بیکاران باشد و به هر دو قشر خدمات ارائه کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به لزوم رعایت اخلاق و همکاری با اتاق گفت: شاید هیچ دوره‌ای وزارت کار این میزان با اتاق نزدیک نبوده است و افتخار می‌کنم که این نزدیکی به جایی رسیده است که در ۲ سال اخیر نمایندگان کارفرما به ما برگه سفید امضاء می‌دهند تا خودمان میزان حقوق را تعیین کنیم چون می‌دانند ما به دنبال فشار به کارفرما نیستیم.

او ادامه داد: ما کشور را بدون سیاست توزیع اعتبار پوپولیستی که در دولت قبل وجود داشت چرخانده‌ایم و با توجه به اینکه اقتصاد ما همواره به نفت متکی بود با پایین آمدن قیمت این منبع طبیعی به سختی توانستیم این سال‌ها را بگذرانیم ما باید به این باور برسیم که بدون تعامل با قدرت‌های جهانی و همسایگان نمی‌توانیم به رشد ۸ درصدی برسیم ضمن اینکه باید گفت دشمنان ما کم نمی‌شوند، لذا حداقل بهانه به دست آن‌ها ندهیم.

ربیعی با تقسیم‌بندی سیاست‌های کلان کشور به دو فصل خارجی و دفاعی، از اقدامات انجام شده در بخش دفاعی کشور گفت و اظهار داشت: ما در این بخش مطالعات عمیقی داشته‌ایم و به عنوان مثال در بخش درمان که یکی از علل اصلی فقر است، تغییرهای گسترده‌ای بوجود آورده‌ایم.

او ادامه داد: ما در سه سال اخیر ۱۰ میلیون کارگر غیررسمی را بیمه کردیم، زنان بارداری که دچار سوءتغذیه بودند را هدف‌گیری کردیم و کارهایی را برای کمک به آن‌ها انجام دادیم، سعی کردیم با وجود اعتبار کمی که داریم خانواده‌هایی که دارای ۲ معلول هستند را صاحبخانه کنیم؛ این در حالی است که اکنون در کشور ۲ میلیون نفر در فقر مطلق به سر می‌برند و با وجود تمام این کار‌ها سروصدا درست نکرده‌ایم این دولت دولت بی‌سر و صدایی است.

ربیعی افزود: تصمیمات اقتصادی ما بر اساس شفافیت بوده است و سعی کردیم در تمام این سیاست‌ها ثبات داشته باشیم در مورد کاهش نرخ سود بانکی این روال را ادامه خواهیم داد و در بخش ارز نیز ثبات جزو سیاست‌های اصلی است.

او با اشاره به افشای فیش‌های حقوقی و واکنش‌هایی که در مورد آن صورت گرفته اظهار داشت: ما از این فرصت استفاده کردیم و شروع به اصلاح ساختار سیستم پرداخت حقوق و دستمزد کردیم به طوری که شورای حقوق و دستمزد به غیر از سه گروه پزشکان، کارگرانی که در مناطق بد آب و هوا مشغول هستند و مدیران شرکت‌های بزرگ برای بقیه مشاغل از جمله مدیران بانک‌ها، وزرا، استانداران و سایر کارمندان دولت سقف و کف تعیین کرده‌اند ما در این اصلاحیه تمام افرادی که جزء استثنائات محسوب می‌شدند را حذف کردیم و اکنون هیچ استثنایی نداریم.

وزیر کار ادامه داد: عده‌ای می‌خواهند به جامعه چنین القا کنند که جنگ، فقر و غنا شکل گرفته و در این بین دولت سمت ثروتمندان رفت، اما این دولت فسادستیز است و علیرغم جوسازی برخی رسانه‌ها که متاسفانه اخیرا به دروغ برخی پاداش‌ها و صورت‌های مالی را منتشر می‌کنند به تعهد خود برای مبارزه با فساد پایبند است.

ربیعی به اتاق بازرگانی پیشنهاد داد که این وزارتخانه با همکاری این تشکل کلینیک کارگاهی ایجاد کند ومشکلات صنعتگران را بررسی کند.

این عضو کابینه دولت یازدهم همچنین از اتاق درخواست کرد که تفاهم‌نامه‌ای را با یکدیگر در خصوص امور بهزیستی امضا‌ کنند تا سالانه ۳ هزار نفر که از بهزیستی خارج می‌شوند، بتوانند سر کار بروند.

کد خبر : ۳۹۱۳۵۱