خبرگزاری کار ایران

رحیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

باید در ساختار نظارت بر صداوسیما تجدیدنظر شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نمی‌توان با ابزاری که یک بانک یا موسسه مالی مورد نظارت قرارمی‌گیرد، برعملکرد سازمان صداوسیما نظارت کرد.

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، اظهار داشت: در تمام حوزه‌ها اعم از رسانه، انتخابات و فعالیت‌های صنفی و غیره باید قانون را معیار قرار دهیم و تمام اقدام‌هایی که صورت می‌گیرد باید در چارچوب قانون باشد.

شورای نظارت بر صداوسیما فعالانه برخورد کند

نماینده مردم تهران در مجلس دهم همچنین در پاسخ به سوالی درباره برخورد دوگانه با رسانه‌های مستقل و صداوسیما و عدم نظارت بر عملکرد این سازمان، اعلام کرد: شورای نظارت بر صداوسیما باید فعالانه برخود کند  و به‌ویژه در این دوره مجلس، انتظار می‌رود در جهت حفظ منافع مردم و تامین مصالح ملی حضوری فعال‌تر داشته باشد.

باید در ساختار نظارت بر صداوسیما تجدیدنظر شود

رحیمی ضمن تاکید بر عزم مجلس دهم بر اعمال نظارت دقیق بر عملکرد کیفی و اقتصادی سازمان صداوسیما، گفت: باید در ساختار و مکانیسیم نظارت تجدیدنظر شود؛ چراکه نمی‌توان با ابزاری که یک بانک یا موسسه مالی مورد نظارت قرار می‌گیرد، بر عملکرد سازمان صداوسیما نظارت کرد. ماهیت رسانه، به‌ویژه رسانه‌ای در وسعت و حجم صداوسیما به‌گونه‌ای است که نیاز به تجدیدنظر در ساختار نظارت و بازرسی آن احساس می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: نگاه عمومی در میان نمایندگان مجلس این است که نظارتی منطقی‌تر و کارآمدتر انجام شود.

احتمال تحقیق و تفحص از صداوسیما در مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس دهم در پاسخ به سوالی درباره احتمال ورود مجلس دهم به تحقیق و تفحص از سازمان صداوسیما، یادآور شد: اگر نیاز به تحقیق‌و‌تفحص در سازمان صداوسیما احساس شود، حتماً در این راستا تلاش خواهیم کرد اما آن‌چه مسلم است، انجام تحقیق و تفحص نیاز به طی شدن سازوکار خاصی دارد و باید رای‌آوری داشته باشد.

رحیمی در پایان تصریح کرد: نظارت بر سازمان صداوسیما باید در همه زمینه‌ها از جمله ساختار توسعه‌ای سازمانی سازمان، منابع مالی و همچنین منابع انسانی که در اختیار این سازمان قرار دارد، انجام شود و همه این موارد و مسائل در این راستا حائز اهمیت است.

کد خبر : ۳۸۷۵۶۱