خبرگزاری کار ایران

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

تلاش‌های عربستان و بحرین برای انزوای ایران نتیجه معکوس می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۱۱۲

یک تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه اقدام‌های اخیر عربستان و بحرین برای انزوا قرار دادن ایران است‏، تاکید کرد: تلاش‌های عربستان و بحرین برای انزوای ایران نتیجه‌ای معکوس داشته است و بی‌تردید به انزوای بیشتر آنها منجر خواهد شد.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایلنا، با اشاره به اقدام اخیر دولت بحرین در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم گفت: سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم‏، رهبر شیعیان بحرین با روح‌ قوانین بین‌المللی از جمله منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد مغایرت دارد. بر اساس ماده ۱۹ این منشور هیچ دولت و کشوری نمی‌تواند تابعیت شهروندان خود را لغو کند.

وی با بیان اینکه دولت بحرین مدت‌ها است تحت تاثیر عربستان اقدامات ماجراجویانه در قبال مردم خود و همسایگانش از جمله ایران انجام می‌دهد، اظهارداشت: ما شاهد بودیم که دولت بحرین بدون برگزاری دادگاه و برای خاموش کردن اعتراضات مردمی، تعداد زندانیان سیاسی را افزایش داد. مدت زمان بازداشت و زندان معترضان دیگری از جمله شیخ علی سلمان را بیشتر کرد و احزاب میانه‌رویی چون جمعیت الوفاق را تعطیل کرد.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه بحرین برای بقای خود به اقدامات خشونت‌آمیز و حمایت‌های عربستان دلخوش کرده است، تصریح کرد: اقدامات خشونت‌آمیز نمی‌تواند آتش انقلاب مردم بحرین را خاموش کند و هر روز زبانه‌های این آتش بیشتر خواهد شد.

هانی‌زاده ادامه داد: مردم بحرین پس از پنج سال و چهار ماه به این نتیجه رسیده‌اد که تداوم وضعیت کنونی امکانپذیر نیست.

وی در پاسخ به این سوال که اقدام اخیر بحرین تا چه اندازه گام دوم آتش‌افروزی علیه ایران پس از اعدام شیخ نمر می‌تواند باشد؟ خاطرنشان کرد: کشورهایی چون عربستان و بحرین فکر می‌کنند که با اعمال فشار بر شیعیان کشورهای خود می‌توانند ایران را تحت فشار قرار داده و از ایران امتیازگیری کنند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاست خارجی ابراز داشت: تلاش‌های عربستان و بحرین برای انزوای ایران نتیجه‌ای معکوس داشته است و بی‌تردید به انزوای بیشتر آنها منجر خواهد شد.

هانی‌زاده با اشاره به انتقاد امریکا نسبت به اقدام اخیر دولت بحرین بیان کرد: عربستان و بحرین در قبال مسائل منطقه تاکنون نقش تخریبی ایفا کرده‌اند و همین موجب شده تا بسیاری از کشورها به فکر بازتعریف روابط‌شان با ایران باشند.

وی در یادآوری بیانیه وزارت امور خارجه و سردار سلیمانی نسبت به اقدام اخیر دولت بحرین عنوان کرد: باید به این مسئله توجه داشت که ایران تلاش‌های بسیاری برای حفظ آرامش و ثبات منطقه انجام داده است. این تلاش‌ها ادامه خواهد داشت ولی آن بیانیه‌ها نشان داد که ایران نمی‌تواند نسبت به این اقدامات بی‌تفاوت باشد و بی‌تردید تلاش‌های بیشتری برای احقاق حقوق مردم مظلوم بحرین انجام خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز