خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه نیوزلند:

راه حل بحران‌های منطقه، گفت‌وگوهای سازنده است

وزیر امور خارجه نیوزلند گفت: ما از طرف‌های مسئول می‌خواهیم از فرصت به وجود آمده استفاده کند و در جهت اجرایی شدن هر چه بیش‌تر آن تلاش شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایلنا، مورای مک‌کالی وزیر امور خارجه نیوزلند در نشست مشترک خبری خود با محمدجواد ظریف، با اشاره به حضور مقام‌های دو کشور و با تاکید بر تعهد دو کشور در رفع موانع گسترش روابط میان ایران و نیوزلند، به سفر برخی از مقام‌های وزارت تجارت و کشاورزی این کشور به تهران اشاره و خاطرنشان کرد: نمایندگانی از دانشگاه‌های نیوزلند به درخواست آقای ظریف جهت گسترش روابط علمی و دانشگاهی بین دو کشور پاسخ مثبت دادند و علاقمندند که این روابط گسترش پیدا کند.

او با بیان اینکه سفر معاون وزیر امور خارجه ایران نیوزلند به زودی انجام می‌شود، گفت: نیوزلند در شورای امنیت سازمان ملل متحد عضو شده است که در همین راستا ما در گفت‌وگوهای خود با مقام‌های ایرانی در مورد برخی از طرح‌های مهم منطقه و موضوعاتی که شورای امنیت سازمان ملل را به چالش می‌کشد صحبت کردیم و بر بازیگری موثر و سازنده در شورای امنیت تاکید داریم.

مک کالی روابط اقتصادی بین دو کشور را ناکافی توصیف کرد و با اشاره به نیاز اقدامات عملی بیش‌تر در این خصوص اظهار داشت: آرمان‌ها و اهداف ما جلوتر از مشورت‌هاست، چراکه ما می‌خواهیم بر چالش‌های مالی که بعضاً بر سر روابط دو کشور وجود دارد غلبه کنیم و تعهد داریم که بر این موانع پیروز شویم.

وزیر امور خارجه نیوزلند  ضمن اعلام حمایت کشورش از برجام، تاکید کرد: ما از طرف‌های مسئول می‌خواهیم از فرصت به وجود آمده استفاده کند و در جهت اجرایی شدن هر چه بیش‌تر آن تلاش شود.

او در ادامه به بحران‌های منطقه‌ای و نیاز به گفت‌وگوی سازنده برای حل آنها اشاره و خاطرنشان کرد: از قطعنامه‌های بشردوستانه شورای امنیت سازمان ملل برای حل بحران‌های موجود در منطقه حمایت خواهیم کرد.

کد خبر : ۳۷۳۲۸۹