خبرگزاری کار ایران

ابوترابی فرد در نطق پیش از دستور:

مصادره دارایی‌های ایران تهدید علیه نظم بین‌الملل است / مجلس دهم نماد عقلانیت باشد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز اقدام اخیر دادگاه‌های داخلی آمریکا در مصادره ۱/۸ میلیارد دلار دارایی بانک مرکزی ایران را تهدیدی جدی علیه نظم و حقوق بین الملل دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد در نشست علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور، اعلام کرد: اقدامات اخیر دادگاه‌های داخلی آمریکا در صدور آرای بی‌پایه، بی‌منطق و غیراصولی علیه دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران ازجمله رای اخیر برای مصادره یک و هشت دهم میلیارد دلار دارایی بانک مرکزی به راستی تهدیدی جدی علیه نظم و حقوق بین الملل است.

نائب‌رئیس مجلس نهم یادآور شد: کنگره آمریکا به همراه دیگر قوای این کشور گمان می‌کنند در عصر حجر زندگی می‌کنند و می‌توانند با تکیه بر قدرت نظامی خویش منافع ملت‌ها را به نفع منافع نامشروع خویش مصادره کنند.

او ادامه داد: روند رسیدگی قضایی که به صدور این حکم خارج از همه ضوابط و مقررات بین المللی انجامید در همه مراحل جعلی و ساختگی و غیر مستند و به وضوح در حکم یک اقدام متخلفانه بین المللی است.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی از تمام ظرفیت خویش برای استیفای حقوق ملت عزیز ایران استفاده خواهد کرد

او خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران در برابر این اقدام خارج از همه ضوابط و مقررات و قوانین بین المللی دستگاه قضایی، کنگره و مسئولان آمریکا، با همه قدرت خواهد ایستاد؛ قوای سه گانه و مجلس شورای اسلامی از تمام ظرفیت خویش برای استیفای حقوق ملت عزیز ایران استفاده خواهد کرد.

ابوترابی فرد یادآور شد: رژیم آمریکا بداند همان‌گونه که در همه عرصه‌های تقابل با جمهوری اسلامی طعم تلخ شکست را تجربه نموده است در این عرصه هم شکست تلخی را تجربه می‌کند و ملت بزرگ ایران حقوق خویش را به زیبا‌ترین شکل ممکن استیفا خواهند نمود و مشتی دیگر بر دهان یاوه گویان و نظام غیرعادلانه آمریکا خواهند کوبید.

امیداورم مجلس دهم نماد عقلانیت باشد

او همچنین با اشاره به انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: امیدوارم نمایندگان مجلس دهم با الهام از آموزه‌های دینی و بر محور علم و دانش و عقلانیت راه را برای خلق اقتصاد مقاومتی برای افزایش اقتدار ملی هموار کنند.

ابوترابی‌ خاطرنشان کرد: امیدوارم مجلس دهم نماد عقلانیت و تعامل شایسته نیروهای انقلاب و جریان‌های سیاسی درون نظام در زیر چتر گسترده رهبر معظم انقلاب در راستای افزایش اقتدار ملی باشد.

به گزارش ایلنا، نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از این نطق پیش از دستور با اشاره به فرارسیدن هفته گرامیداشت کارگر و همچنین روز معلم، ضمن تقدیر از کارگران و معلمان کشورمان و تاکید بر لزوم توجه بیشتر به آن‌ها، فرارسیدن این ایام را به جامعه کارگری و فرهنگیان کشور تبریک گفت.

قوای سه‌گانه از تمام ظرفیت خویش برای گرامیداشت جامعه کارگری استفاده کند

او با اشاره به روز کارگر، گفت: امیدوارم دولت و مجلس و به طور کل قوای سه‌گانه از تمام ظرفیت خویش برای پاسداشت و گرامیداشت منزلت، مقام و جایگاه ویژه و برجسته و ممتاز جامعه کارگری استفاده کنند و با شکل‌گیری اقتصاد مبتنی بر تولید، دانایی‌محور و خلق اقتصاد مقاومتی شاهد تکریم شایسته شخصیت کارگران کشور باشیم.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری اظهار داشت: شهید مطهری نماد تعلیم و تربیت در کشور انقلابی و اسلامی ماست. شخصیت این عالم فرزانه می‌تواند راه را برای تربیت انسان‌هایی در تراز قرآن و عترت و مبتنی بر آموزه‌های دینی به عنوان معلم راستین جامعه اسلامی هموار کند.

او  اضافه کرد: ما باید در مرز علم و دانش حرکت کنیم و در پرتوی علم راه را برای اقتصاد دانش بنیان هموار کنیم.

ابوترابی‌فرد در پایان در گذشت برادر غلامرضا تاج‌گردون نماینده مردم گچساران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و همچنین درگذشت حجت‌الاسلام سید محمدعلی قریشی نماینده دوره‌های دوم، سوم و پنجم مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت.

کد خبر : ۳۶۶۶۰۰