خبرگزاری کار ایران

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

برخورد امنیتی با آسیب‌های اجتماعی نتیجه‌ ندارد/ با هر بهانه‌ای تسویه حساب سیاسی می‌کنند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: محدودیت در سیستم‌های اطلاع‌رسانی به بهانه حادثه ورامین، سوءاستفاده از یک فاجعه تلخ است

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به اتفاق پیش‌‌آمده برای دختربچه افغان در ورامین و اظهاراتی که به بهانه این اتفاق مطرح می‌شود، گفت: آسیب‌های اجتماعی یکی از مشکلات اساسی کشور ماست که هر چند وقت یکبار، خود را در یک واقعه نشان می‌دهد. همه ما، اتفاق‌های تلخ این چنینی از جمله خفاش شب را به خاطر داریم که باعث می‌شود امنیت اجتماعی کشور به خطر بیفتد.

او با انتقاد از سیاسی و امنیتی کردن آسیب‌های اجتماعی این‌چنینی اظهار داشت: اگر قرار باشد در این مسیر دنبال تسویه حساب‌های سیاسی به هر بهانه‌ای باشیم، تاثیر سوء بر هنجارهای اجتماعی خواهد داشت، لذا باید از اظهاراتی که موجب امنیتی شدن و سیاسی شدن آسیب‌های اجتماعی می‌شود، پرهیز کنیم.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه افغانستان کشور دوست و همسایه ماست و کودکان افغان با توصیه رهبری امروز در مدارس ما در حال تحصیل هستند، تصریح کرد: فراموش نکنیم چند نسل از افاغنه در ایران پرورش پیدا کرده‌اند، بنابراین اینکه بیاییم موضوع را به مسائل سیاسی ربط بدهیم و بگوییم اگر وزارت ارتباطات شبکه‌های اجتماعی را فیلتر می‌کرد، این اتفاق‌ها نمی‌افتاد، درست نیست.

کنعانی‌مقدم ادامه داد: اینکه به این بهانه، برای سیستم‌های اطلاع‌رسانی مردم و شبکه‌های اجتماعی محدودیت ایجاد کنیم، نوعی سوءاستفاده از اتفاق تلخ ایجاد شده است.

او یادآور شد: یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی در جامعه ما این است که برای عده‌ای، هدف، وسیله را توجیه می‌کند و برخی هر وسیله‌ای را برای رسیدن به هدف خود مباح می‌داند. در حال حاضر نیز با شروع مرحله دوم انتخابات مجلس برخی تسویه حساب‌های سیاسی خود را در قالب این نقدها نشان می‌دهد.

کنعانی مقدم با بیان اینکه همه ما یک‌صدا از چنین رخداد تلخی ابراز تاسف می‌کنیم، خاطرنشان کرد: اینکه بخواهیم این مسئله را چکشی بر سر جریان‌ها و رقبای خود قرار دهیم، رفتار درستی نیست. باید جلوی این حرکت نادرست گرفته شود. با توجه به آیه قرآن نباید برخی اقدامات نادرست را تکثیر کنیم. در این صورت مورد عذاب خداوند قرار خواهیم گرفت. بزرگنمایی کردن برخی مسائل آسیب بیشتری خواهد داشت.

او با اشاره به دست‌های نامحسوس اخلاقی ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر در فرایض دینی ماست، اما آداب و رسوم خودش را دارد و باید در مسیر درست از آن استفاده کرد. اینکه بخواهیم تنها در مسائلی همچون آسیب‌های اجتماعی ضرورت امر به معروف و نهی از منکر پی ببریم، خطاست. در کشور ما مفاسد بزرگی هستند که اگر به آن نپردازیم آسیب‌های بیشتری به کشور خواهد رسید. منشاء بسیاری از آسیب‌های اجتماعی امروز نپرداختن به همین مفاسد است.

دبیرکل حزب سبز، با بیان اینکه اگر می‌خواهیم با مظاهر فساد و مسائلی در مورد عفاف و حجاب برخورد کنیم، نباید از نهی شروع کنیم. خداوند اول ما را به امر به معروف توصیه کرده است و ما باید ابتدا شیرینی معروف را آنچنان برای مردم روشن کنیم که دیگر کسی به دنبال مفاسد اجتماعی نرود. اگر از ابتدا از نهی شروع کنی، به دستور خدا عمل نکرده‌ایم.

کنعانی مقدم با تاکید بر اینکه نباید با آسیب‌های اجتماعی برخورد امنیتی داشته باشیم، بیان کرد: چنین اقداماتی همچون به راه انداختن دست‌های نامحسوس اخلاقی، باعث می‌شود مقاومت یک عده بیشتر شود و جسارت آنها را بیشتر می‌کند. موانع این چنینی فضا را برای گسترش آسیب‌های اجتماعی بیشتر می‌کند.

کد خبر : ۳۶۳۶۷۹