خبرگزاری کار ایران

کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:/تکرار/

برخی نمایندگان در رفتار با دولت، شأن مجلس را رعایت نکردند

یک فعال سیاسی گفت: متاسفانه برخی نمایندگان در رفتار با دولت، شأن مجلس را رعایت نکردند. مردم نیز با آرای خود در هفت اسفند اثر این رفتار‌ها را نشان دادند.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره عملکرد مجلس نهم گفت: یکی از مسائل جدی این مجلس بحث مذاکرات و برجام بود که با خردجمعی شرایط برای گذر از بحرانی که غرب به دنبال آن بود فراهم شد و با همدلی و همراهی دولت و مجلس به نتیجه رسید.

او افزود: در بحث مسائل اقتصادی با توجه به تحریم‌ها با عزم و اراده جدی زمینه استفاده از امکانات داخلی تا حدود زیادی فراهم شد، اما مجلس در حل مشکلات اقتصادی نتوانست کارکرد خوبی ارائه کند. در سیاست داخلی نیز مجلس تلاش کرد تا حدودی مانع عملکرد دولت نشود؛ گرچه انتقادهای زیادی از سوی برخی نمایندگان صورت گرفت که خود را در اهرم‌هایی همچون استیضاح و سوال نشان داد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه مجلس نهم در مسائل بین‌المللی دراجلاس‌های مختلف حضور جدی داشت، گفت: متاسفانه برخی نمایندگان در رفتار با دولت، شأن مجلس را رعایت نکردند. مردم نیز با آرای خود در هفت اسفند اثر این رفتار‌ها را نشان دادند، اما به طورکلی مجلس نهم در وضع قوانین و نظارت تلاش‌های زیادی انجام داد اگرچه برخی با تندروی و اقدامات خارج از شئون مجلس، باعث دل‌آزاری مردم شده‌اند و مردم نیز پای صندوق‌های رای پاسخ آنها را دادند.

کنعانی‌مقدم در مورد اولویت‌های مجلس دهم گفت: مجلس دهم در بعد اقتصادی باید ریل‌گذار اقتصاد مقاومتی باشد. نظارت‌های مجلس در این باره باید جدی‌تر شود. برنامه ششم پنج‌ساله در این میان بسیار مهم است و اگر این برنامه به خوبی تدوین شود، تا پنج سال مشکلی از نظر برنامه‌ریزی نخواهیم داشت.

او افزود: در مورد برجام مکانیسم‌هایی تعریف و تهیه شده است که باید از آنها بهره گرفت. مهم این است که قوانیی وضع یا لغو شود که باعث شود مسیری برای رفاه اجتماعی باز و نارضایتی در طبقات اجتماعی کاهش یابد.

این فعال سیاسی اصولگرا با انتقاد از عملکرد اصولگرایان مجلس نهم گفت: اصولگرایان به لحاظ فکری دنبال مطالباتی بودند که بیشتر سیاسی و جناحی بود. دغدغه اصولگرایان باید مطالبات مردم باشد و بدانیم اگر پاسخ مطالبات مردم داده نشود، مردم پای صندوق‌های رای پاسخ آن را می‌دهند. نمایندگان باید در لایحه‌های جامعه به دنبال مطالبات مردم باشند و فکر نکنند هر جناحی که قدرت داشت، می‌تواند پیروز باشد چون این الگو در مردمسالاری دینی پاسخ نمی‌دهد.

کد خبر : ۳۵۶۶۳۴