خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در دیدار فرمانده کل ارتش پاکستان:

حل مسایل منطقه تنها در قالب گفت‌وگوهای سازنده سیاسی امکانپذیر است

رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه و در محل اقامت خود، فرمانده کل ارتش پاکستان را به حضور پذیرفت.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این دیدار که در اسلام‌آباد انجام شد، با اشاره به همکاری نزدیک و دیرینه دفاعی میان ارتش‌های دو کشور و همچنین پیوندهای عمیق فرهنگی میان دو ملت تصریح کرد: پاکستان عمق استراتژیک ما و ایران عمق استراتژیک پاکستان است و این واقعیت در روزهای سخت اثبات شده است.

رییس جمهور اظهار داشت: دولت‌های ایران و پاکستان مصمم به توسعه روابط مشترک و منطقه‌ای هستند و این مهم ایجاب می‌کند که همپای توسعه روابط دو دولت، بخش‌های دفاعی دو کشور نیز همکاری نزدیکتری با یکدیگر داشته باشند.

روحانی با تبریک به ارتش پاکستان به خاطر موفقیت‌هایش در مبارزه با تروریسم در این کشور، به ضرورت حفظ و تقویت امنیت مرزهای دو کشور اشاره کرد و گفت: اراده جدی‌تر و قوی‌تر پاکستان در برابر کسانی که قصد اخلال در مرزهای مشترک ما را دارند، این مناطق را به مرز همکاری و امنیت تبدیل می‌کند.

رییس جمهور گفت: در همین راستا امیدواریم شاهد اجرای هر چه سریعتر موافقتنامه امنیتی دو کشور و همچنین همکاری بیشتر میان نیروهای مسلح دو کشور در مبارزه با تروریست‌ها و حفظ و تقویت امنیت مرزهای مشترک باشیم که این روند می‌تواند به ثبات و توسعه این منطقه نیز کمک کند.

وی با اشاره به اشتراکات عمیق فرهنگی، تاریخی و دینی میان دو ملت ایران و پاکستان، افزود: ما علاقه‌مندیم همکاری میان نیروهای مسلح دو کشور که دارای تجربیات ارزنده‌ای نیز هستند، تقویت شود و بتوانند از این تجربیات مشترک بهره بگیرند.

روحانی در ادامه به معضلات منطقه‌ای و وضعیت تاسف‌بار و نگران‌کننده در برخی کشورها اشاره کرد و تصریح کرد: حل مسایل منطقه تنها در قالب گفت‌وگوهای سازنده سیاسی امکانپذیر است و زمان آن فرارسیده که کشورهای اسلامی در برابر تروریست‌ها متحد شوند و یکپارچه عمل کند.

رییس جمهور افزود: ایران و پاکستان به عنوان دو کشور مهم و تاثیرگذار منطقه می‌توانند در تحقق این مهم، تلاش مشترک کنند.

فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار تاکید کرد که ارتش پاکستان از توسعه و تقویت همکاری‌های تهران - اسلام‌آباد حمایت و پشتیبانی می‌کند و این روابط را به نفع دو ملت می‌داند.

ژنرال راحیل شریف با تاکید بر اینکه مبارزه سخت ارتش پاکستان با تروریست‌ها ادامه می‌یابد، اظهار داشت: اطمینان می‌دهم به زودی شاهد تحول اساسی در امنیت مرزهای ایران وپاکستان خواهیم بود و ما برای اجرای مفاد موافقتنامه امنیتی دو کشور تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم و اجازه نخواهیم داد از خاک پاکستان اقدامی علیه ایران انجام گیرد.

وی به معضلات و مسایل منطقه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه استفاده از قدرت نظامی گزینه مناسبی برای رفع مشکلات نیست، گفت:باید برای تقویت همکاری و وحدت میان کشورهای اسلامی تلاش کرد و ایران و پاکستان می‌توانند در این عرصه پیشگام باشند.

کد خبر : ۳۵۷۱۶۴