خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در سازمان ملل:

ایران همواره حامی صلح و توسعه افغانستان بوده است

نماینده ایران در سازمان ملل با اشاره به گفت‌وگوهای صلح در افغانستان گفت: ایران همواره از فرایند صلح افغانستان حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا، غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن کلیه اقدامات تروریستی در افغانستان، هرگونه همکاری با این گروه‌ها را مانعی در راه مبارزه با تروریسم می‌داند و در عین حال از فرآیند صلح افغانستان حمایت می‌کند.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی صلح و امنیت و توسعه اقتصادی در افغانستان بوده و بر این اساس معتقد است که در دوران مبارزه دولت افغانستان با گروه‌های تروریستی به‌ویژه طالبان و اخیرا عناصر داعش و همزمان رویارویی این کشور با چالش‌های بزرگ اقتصادی، جامعه بین‌المللی وظیفه دارد که دولت وحدت ملی این کشور را در هر دو جبهه یعنی مبارزه با تروریسم و نیز نیل به توسعه اقتصادی و اجتماعی یاری رساند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن کلیه اقدامات تروریستی در افغانستان، هرگونه همکاری با این گروه‌ها را مانعی در راه مبارزه با تروریسم می‌داند و در عین حال از فرآیند صلح در افغانستان حمایت می‌کند.

خوشرو گفت: از نظر ایران توسعه روابط اقتصادی با افغانستان رهیافتی برای ایجاد صلح، ثبات و امنیت در این کشور نیز به شمار می‌رود و ایران همواره در این مسیر گام برداشته است.

تکمیل طرح‌های زیر بنایی مهمی مانند ایجاد بندر چابهار و راه آهن خواف – هرات را بعنوان نمونه‌های از همکاری‌های اقتصادی دانست که در رایزنی‌های مقامات سیاسی ۲ کشور در بالا‌ترین سطح مورد توجه ویژه قرار دارند.

خوشرو در ادامه اظهار داشت: همکاری‌های ۲ کشور در مبارزه با مواد مخدر و بازگشت پناهندگان افغانستانی نیز قابل توجه است و ایران همچنان به میزبانی خود از هزاران مهاجر ادامه می‌دهد.

همچنین ایران از فعالیت‌های سازمان ملل متحد برای تقویت ظرفیت‌های ملی افغانستان بر اساس اولویت‌های تعیین شده توسط دولت افغانستان حمایت می‌کند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در پایان سخنان خود افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر حمایت کامل خود از امنیت، ثبات و توسعه جامع اقتصادی در افغانستان تاکید می‌کند و امنیت افغانستان را امنیت در مرزهای خود و در منطقه می‌بیند.

کد خبر : ۳۵۵۹۰۴