خبرگزاری کار ایران

ابوترابی‌فرد:

دولت می‌تواند در بودجه سه‌ماه اول، بر مبنای سه‌ماهه سال پیش اقدام کند

نایب رییس مجلس نهم گفت: دولت می‌تواند در بودجه سه‌ماه نخست، بر مبنای عملکرد سه ماهه سال پیش اقدام کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، احمد توکلی در نشست علنی امروز مجلس در اخطار قانون اساسی با استناد به ماده ۱۸۸ آیین‌نامه داخلی مجلس اعلام کرد: دولت باید لایحه چند دوازدهم ارائه کند و صحبت آقای باهنر مبنی بر اینکه عدم ارائه لایحه تا ۲۵ فروردین ماه سال آینده بلامانع است، درست نیست و اشتباه است.

او اضافه کرد: براساس اصل ۵۲ قانون اساسی، بودجه باید سالانه ارائه شود و دولت ملزم به ارائه آن از تاریخ یکم فروردین ماه است و این ایستادگی در برابر ارائه لایحه چند دوازدهم، از تاریخ مشروطه بی‌سابقه است.

توکلی با بیان اینکه ارائه طرح از سوی مجلس قابل قبول نخواهد بود، یادآور شد: دولت قانونگرا باید براساس قانون عمل کند و اینکه به دولت گذشته براساس همین مبانی به درستی ایراد می‌گرفتند، امروز خود نیز باید به قانون عمل کنند، چرا که با این حساب تمامی پرداخت‌ها در خصوص عوارض و مالیات غیرقانونی است.

ابوترابی: دولت می‌تواند در بودجه سه‌ماه نخست، بر مبنای عملکرد سه ماهه سال پیش اقدام کند

در ادامه حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد که برای ساعاتی ریاست نشست علنی امروز را به عهده داشت در پاسخ به اخطار توکلی اعلام کرد: باید توجه داشت که سابقه طرحی وجود دارد که به دولت اجازه می‌داد در رابطه با بودجه در سه ماه نخست سال، بر مبنای عملکرد سه ماهه اول سال پیش از آن اقدام کند. بماند که دولت می‌تواند لایحه چند دوازدهم نیز ارائه کند که به نظر بنده این مسیر درست‌تر است.

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال در صورت عدم ارائه لایحه چند دوازدهم دخل و خرج کشور باید براساس عملکرد سابق صورت گیرد.

کد خبر : ۳۵۳۷۸۰