خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی:

عفت سیاسی در تبلیغات خبرگان بیشتر شود

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: عفت سیاسی در تبلیغات مجلس خبرگان رهبری باید بیشتر شود تا جنبه روحانی انتخابات این مجلس فدای انتخابات همزمان مجلس شورای اسلامی نشود زیرا مردم خبرگان را نمایندگان معنوی خود می‌دانند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله سید محمود هاشمی‌شاهرودی ظهر امروز در همایش جایگاه، وظایف و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری و پاسداشت نمایندگان فقید که با عنوان «امنای امت» در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) قم برگزار شد، با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغازگر حرکت بیداری اسلامی است اظهار کرد: امام خمینی (ره) حقیقت دین را در فروع فقهی نمی‌جست بلکه فقه را در راستای تحقق‌بخشی به حقیقت و گوهر ارزنده زندگی به خدمت می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه امام خمینی (ره) فقه راهکارهای مختلفی برای عرصه‌های مختلف انسان دارد عنوان کرد: ایشان بر پایه ژرف‌اندیشی فقه را تئوری عملی دین برای اداره جامعه می‌دانست و راز جاودانگی قرآن را در ظرفیت نامحدود مدیریتی اسلامی و برنامه‌مند بودن آن می‌شناخت به همین علت در افق دید ایشان اجتهاد شناخت کلان و گسترده فقه در همه ابعاد حیات بوده است.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری اشراف کامل به آموزه‌های دینی و تلاش برای هدایت جامعه به سمت آن‌ها را از ویژگی‌های رهبران اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: حقیقت ولایت مطلقه فقیه تطبیق قوانین مختلف جامعه با آموزه‌های اسلامی است.

وی به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در مکتب امام خمینی (ره) ولایت فقیه مخالف اهداف و مانع حرکت استکبار جهانی است.

هاشمی‌شاهرودی با بیان اینکه این مجلس با انتخاب رهبر انقلاب اسلامی بعد از رحلت امام خمینی (ره) آزمون خود را به خوبی سپری کرده است، عنوان کرد: مجلس خبرگان رسالت حراست از جایگاه رهبری را بر عهده دارد و بهترین ساز و کار اسلامی و مردمی را برای معرفی امام امت، دوام نظام و استمرار اجرای آموزه‌های دینی در دستور کار خود قرار داده است.

وی از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه یاد کرد و افزود: امیدواریم با مشارکت حداکثری ملت نمایندگان مردم در مجلس خبرگان آینده از آرمان‌های امام راحل (ره) حراست کنند تا بتوانند نظام اسلامی را به اهداف مورد نظرش برسانند.

این استاد برجسته حوزه با تاکید بر اینکه نظام اسلامی مشمول حمایت‌های امت حزب‌الله بوده و مردم با حضور خود نظام سلطه را پشیمان کرده‌اند، مطرح کرد: تردیدی نیست که حضور مردم در انتخابات به اقتدار نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف منجر می‌شود.

وی ادامه داد: نامزدهای مجلس و خبرگان که برای خدمت به انقلاب داوطلب شده‌اند، به ویژه داوطلبان خبرگان باید تقوای سیاسی را رعایت کنند، عفت سیاسی در تبلیغات مجلس خبرگان رهبری باید بیشتر شود تا جنبه روحانی انتخابات این مجلس فدای انتخابات همزمان شورای اسلامی نشود زیرا مردم خبرگان را نمایندگان معنوی خود در نقاط مختلف کشور می‌دانند.

 

کد خبر : ۳۴۴۲۰۲