خبرگزاری کار ایران

محسن اسماعیلی:

برای اعتلای کشور راهی جز بازگشت به خط امام(ره) نداریم

عضو حقوق‌دان شورای‌نگهبان تاکید کرد که برای اعتلای کشور راهی جز بازگشت به راه امام(ره) نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن اسماعیلی در حاشیه مراسم رونمایی از مجموعه آثار خود که با حضور چهره‌های برجسته سیاسی و فرهنگی و به همت کتابخانه ملی برگزار شد، اظهارداشت: برای اعتلای کشور راهی جز بازگشت به خط امام(ره) نداریم. در واقع خط امام(ره) محور مودت و وحدت است که در جلسه امروز نیز شاهد آن بودیم.

وی ادامه داد: امام(ره) و راه امام(ره) و آنچه ایشان می‌خواستند باید در صدر کارهای ما باشد و آن اخلاقی که امام(ره) دنبال حاکم‌کردن آن در جامعه بودند هیچ‌گاه نباید فراموش شود .

عضو حقوق‌دان شورای‌نگهبان ادامه داد: اگر حقوق با اخلاق توام نباشد، همچون داروی تلخی است که مردم کمتر به آن تن می‌دهند و باید بگذاریم با چاشنی گذشت این راه پیش گرفته شود .

وی با اشاره به برخی از سخنران پیش از خود یادآور شد: امام(ره) و نظام اسلامی نیامدند تا فقط آخرت را برای ما آباد کنند. ماباید دنیای افراد را نیز آباد کنیم تا آخرت‌شان آباد شود.

عضو حقوق‌دان شورای‌نگهبان گفت: برای آباد کردن دنیای مردم احتیاج به حاکمیت قانون توام با اخلاق است و این اخلاق پیش از آن که فردی باشد اخلاق سیاسی و اجتماعی است.

اسماعیلی در پایان با اشاره به حضور چهره‌های مختلف سیاسی در این نشست اعلام کرد: با تمسک به همین قانون توام با اخلاق است که امروز صاحبان گرایش‌های مختلف‌های سیاسی کنار هم جمع شدند و می‌توانند به یکدیگر ابراز علاقه کنند.

کد خبر : ۳۴۳۳۸۲