خبرگزاری کار ایران

افتخاری در نشست مجالس نه‌گانه:

مجلس، شمای مینیاتوری از ملت ایران است

نماینده مردم تهران در مجلس نهم اعلام کرد: مجلس شمایی مینیاتوری از ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، لاله افتخاری در نشست مجالس نه‌گانه به روایت نمایندگان ادوار و مراسم نقد و بررسی کتاب بازیگران و بازیگردانان مجلس که در موسسه اطلاعات و به همت موسسه تاریخ ایرانی برگزار شد، با اشاره به حضورش در ادوار هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مجلسه هفتم که برای نخستین بار به عنوان نماینده حضور یافته بودم، فضا به شدت با مجلس پیش ا‌ز آن تفاوت داشت و فضای کلی و سیاسی مجلس هفتم از آنچه در مجلس ششم شاهد بودیم، متفاوت بود.

او گفت: در مجلس هفتم دو الی سه مصوبه مهم در حوزه‌های مختلف از جمله بحث هسته‌ای و همچنین مسائل فرهنگی، خانواده و زنان به تصویب نمایندگان رسید.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی که شاهد اجرایی شدن برجام هستیم اشاره به مصوبه‌ای که در مجلس هفتم در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای به دست نمایندگان به نتیجه رسید حائز اهمیت است و تا جایی که یاد دارم در ساختمان قدیم مجلس بحث التزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای از سوی نمایندگان به تصویب رسید.

افتخاری با تشریح فضای سیاسی حاکم بر مجلس هشتم و تفاوت آن با مجلس هفتم، یادآورشد: در مجلس هشتم تلاش شد همه کسانی که به نحوی در چارچوب نظام هستند، به نوعی به همگرایی برسند و صف‌بندی‌های پررنگی که در مجلس هفتم وجود داشت عملاً تبدیل به نوعی همکاری با رعایت چارچوب‌ها شد.

او گفت: در مجلس نهم نیز با تشکیل فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت به نوعی چتری گسترده برای حضور نمایندگان از طیف‌های مختلف در کنار هم به وجود آمد و در این مجلس همچنین در بحث هسته‌ای و اجرای برجام تلاش‌های قابل توجه و ارزشمندی انجام گرفت.

افتخاری همچنین با اشاره به برخی از اقدام‌ها و مصوبات مجلس نهم در حوزه فرهنگ، زنان و خانواده خاطرنشان کرد: در بحث خانواده طرح تعالی جمعیت یکی از طرح‌های خوبی است که البته بنده در خصوص یکی دو بند آن ایرادهایی دارم، اما به طور کلی این طرح را راهگشا در حوزه خانواده می‌دانم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم اعلام کرد: مجلس شمایی مینیاتوری از ملت ایران است و همواره تقاضای ما از شورای محترم نگهبان این بوده که براساس شاخص‌هایی که هر فرد دارد و نیز با توجه به باید و نبایدهای موجود قضاوت کنند که همین طور نیز بوده است و با وجود آنکه نگاه فمنیستی نداریم اما امیدواریم خانم‌های بیشتری در مجلس حضور یابند.

کد خبر : ۳۴۰۵۰۳