خبرگزاری کار ایران

لاله افتخاری بیان کرد:

کمیسیون فرهنگی مجلس ازلایحه نظام صنفی سینماحمایت می کند

کد خبر : ۱۰۴۸۷۹

تصویب یک نظام جامع صنفی برای سینما و هنر کشور اکنون یکی از الزاماتی است که در عرصه فرهنگی احساس می‌شود زیرا با این کار عرصه فرهنگ و هنر کشور به ساماندهی، صمیمیت و شفاف‌سازی مطلوبی دست می‌یابد.

ایلنا: عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس، درباره اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تلاش برای تصویب لایجه نظام صنفی هنر و سینمای کشور، گفت: تصویب این لایحه به شفاف سازی در عرصه هنر می‌انجامد و خلاء قانونی در این زمینه را مرتفع می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، لاله افتخاری گفت: اگر خلاء قانونی در هر زمینه‌ای در عرصه هنر و فرهنگ وجود داشته باشد، بهترین نهادی که می‌تواند در آن زمینه ورودی موثر داشته باشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

نماینده مردم تهران، ‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: مجلس از تصویب لایحه‌ای که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساماندهی نظام صنفی سینما وهنر کشور ارایه شود، استقبال کرده و معتقد است که تصویب چنین لایحه‌ای منفعت زیادی برای اعتلای فرهنگ وهنر کشور به همراه دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی در مجلس نهم، تاکید کرد: تصویب یک نظام جامع صنفی برای سینما و هنر کشور اکنون یکی از الزاماتی است که در عرصه فرهنگی احساس می‌شود زیرا با این کار عرصه فرهنگ و هنر کشور به ساماندهی، صمیمیت و شفاف‌سازی مطلوبی دست می‌یابد.

افتخاری توضیح داد: در شرایطی که خلاء قانونی در زمینه نظام جامع صنفی هنر و سینما در کشور وجود داشته باشد، فضای غبارآلود زمینه را برای سوء استفاده عده‌ای کج اندیش فراهم می‌کند و دلسوزان و هنرمندان نیز در نبود شفافیت دراین عرصه قربانی می‌شوند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی آماده تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تدوین وتصویب نظام جامع صنفی هنر و سینمای کشور است. /

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز