خبرگزاری کار ایران

صالحی در جمع خبرنگاران:

سفر آمانو در چارچوب تقویت همکاری‌های ایران و آژانس است

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: سفر آمانو در چارچوب توسعه و تقویت همکاری‌های ایران و آژانس صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی اکبر صالحی در حاشیه نشست خبری رییس جمهور با حضور در جمع خبرنگاران گفت: برجام نشان‌دهنده اقتدار ملت عزیزمان است و نشان داد اگر ملتی اراده کنند از حیات طیبه برخوردار باشد، دست تقدیر با آن همراهی خواهد کرد. ملت ایران اراده کرد تغییر ایجاد کند و با این تغییر گفت در مدار سیاسی کشورهای دیگری نیستیم هزینه استقلال سنگین است.

وی افزود: اگر استقامت مردم نبود شرایط سختی را برای تحریم‌ها داشتیم، اما ملت با مقاومت و حمایت از دولت و نظام کاری کرد که طرف مقابل راهی جز احترام متقابل نداشتند.

صالحی در مورد سفر آمانو به ایران گفت: برجام اتفاق بزرگی برای آژانس هم محسوب می‌شود و آن‌ها را یک نقطه عطف می‌دانند. سفر آقای آمانو یک سفر تشریفاتی است که با رییس جمهور دیدار می‌کند.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه همکاری ما با آژانس در چارچوب مقررات جاری بود، گفت: ‌این سفر در چارچوب توسعه و تقویت همکاری‌های ایران و آژانس صورت می‌گیرد و پروتکل الحاقی نیز به مقررات قبل اضافه می‌شود. آژانس علاوه بر کار بازرسی کار خدمت‌رسانی به اعضا را هم دارد که در این سفر تلاش می‌کنیم خدمت‌رسانی آژانس توسعه پیدا کند.

کد خبر : ۳۳۸۹۹۰