خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

تاکید «ابوترابی‌فرد» بر وحدت، هشدار «تقوی» نسبت به یارگیری اصلاح‌طلبان و اصرار «چمران» بر حضور نماینده «قالیباف» و «لاریجانی» در ائتلاف

نخستین گردهمایی سراسری شورای ائتلاف اصولگرایان در تهران برگزار شد و حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، مهدی چمران و حجت‌الاسلام تقوی در جمع خبرنگاران از آخرین وضعیت ائتلاف اصولگرایان گفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در حاشیه همایش ائتلاف اصولگرایان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: اصولگرایان با وحدت کلمه و انسجام تصمیم دارند تا در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری حضوری هماهنگ، متشکل و سازمان یافته‌ای داشته باشد.

او ادامه داد: گام‌هایی که برای رسیدن به یک انسجام قابل‌قبول در راستای اقتدار نظام برداشته شده، خوب بوده و ان‌شاءالله تدام یابد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجتماع امروز اصولگرایان هم در راستای انسجام و وحدت آن‌ها بوده و امیدواریم همه نیروهای انقلاب با انسجام و در چارچوب مصالح ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی در این مسیر قدم‌های خوبی بردارند.

چمران: قالیباف و لاریجانی در ائتلاف اصولگرایان نماینده دارند

مهدی چمران نیز در حاشیه همین همایش در پاسخ به این سوال که آیا‌ قالیباف در نشست‌های شورای ائتلاف اصولگرایان شرکت می‌کند، در جمع خبرنگاران گفت: ‌آقای قالیباف در این نشست‌ها شرکت دارند و حتی نماینده هم معرفی کردند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا آقای لاریجانی در ائتلاف اصولگرایان حضور دارد، گفت: ‌ایشان نیز نماینده‌ای از سوی خود معرفی کردند و گفته‌اند که با اصولگرایان هستند.

به گزارش ایلنا، با وجود این‌که بسیاری از چهره‌های اصولگرا بر حضور نماینده رئیس مجلس شورای اسلامی در این ائتلاف اصرار می‌کنند، چندی پیش لاریجانی صراحتاً این مسئله را تکذیب کرد و اعلام نمود که قصد دارد به صورت مستقل در انتخابات مجلس دهم شرکت کند.

اصولگرایان در مقابل یارگیری اصلاح‌طلبان هوشیار باشند

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی صبح امروز در حاشیه نخستین همایش ائتلاف اصولگرایان درجمع خبرنگاران درباره یارگیری اصلاح‌طلبان از میان اصولگرایان اظهار داشت: اصولگرایان باید هوشمندی خود را در برابر این تاکتیک آن‌ها بالا ببرند.

قائم‌‌مقام جامعه روحانیت مبارز اعلام کرد: جریان رقیب فعالیت سیاسی خود را انجام می‌دهد و اصولگرایان نیز به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند، بنابراین اینگونه رفتار‌ها طبیعی است.

 

کد خبر : ۳۳۴۳۰۱