خبرگزاری کار ایران

حقیقت‌پور در جمع خبرنگاران:

لاریجانی در جلسات ائتلافی اصولگرایان شرکت نمی‌کند

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت گفت: رییس مجلس در جلسات ائتلافی اصولگرایان شرکت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ منصور حقیقت‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه ائتلاف اصولگرایان اظهار داشت: بنا بر اطلاع بنده آقای لاریجانی تا به امروز در این جلسات حضور نداشته و قطعاً از این پس نیز در جلسات ائتلاف اصولگرایان شرکت نخواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست صبح امروز شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس خاطرنشان کرد: در جلسه امروز در خصوص حضور اعضای فراکسیون در انتخابات پیش‌ روی مجلس صحبت‌هایی مطرح شد که در این میان بحث ائتلاف با جبهه متحد اصولگرایان نیز بیان شد و با عنایت به اینکه هیچ دعوتی از فراکسیون رهروان ولایت به عنوان فراکسیون اکثریت در مجلس برای مشارکت در این وحدت اصولگرایی صورت نگرفته است امروز با رای قاطع تمامی اعضای شورای مرکزی تصمیم گرفتیم که به صورت مستقل در انتخابات شرکت کنیم و این فراکسیون در انتخابات به صورت مستقل به عنوان یکی از جریان‌های اصولگرایی در انتخابات شرکت می‌کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت اضافه کرد: در این راستا سعی خواهیم کرد از حمایت‌های تمامی دوستان و هم‌فکرانمان در سراسر کشور استفاده کنیم و در تمامی استان‌ها به عنوان فراکسیون رهروان ولایت لیست واحدی ارائه کنیم و حمایت سیاسی و معنوی از دوستانمان در کل کشور خواهیم داشت.

نماینده مردم اردبیل با بیان اینکه هنوز برای گمانه‌زنی در خصوص تعداد کرسی‌هایی که در انتخابات مورد هدف رهروان ولایت قرار دارد زود است٬ گفت: با این حال امیدواریم در انتخابات اکثریت کرسی‌ها را از آن خود کنیم.

وی افزود: آنچه تا به امروز از سوی برخی رسانه‌ها در خصوص ائتلاف فراکسیون رهروان با جبهه متعهد اصولگرایان مطرح شده فضاسازی‌های ژورنالیستی و سیاسی است و بنا بر آنچه ما در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی آقای لاریجانی می‌دانیم، وی هیچ قولی برای شرکت در جلسات ائتلاف اصولگرایان نداده و تا به امروز نیز در هیچ کدام از این نشست‌ها شرکت نکرده‌اند.

حقیقت‌پور در پاسخ به اینکه آیا در صورت ارائه درخواست از لاریجانی برای پیوستن به ائتلاف امکان حضور وی در جمع جبهه متحد اصولگرایان وجود دارد، اعلام کرد: با توجه به زمان اندک باقی مانده تا برگزاری انتخابات و آغاز فرصت ثبت نام نامزد‌ها و اینکه بسیاری از اعضای فراکسیون مراحل ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند امکان چنین اتفاقی وجود ندارد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس تصریح کرد: به گمان من دوستان ما در جبهه متحد اصولگرایی سازوکارهای لازم را برای ایجاد وحدت فراهم نکردند. سوال اینجاست که ما به عنوان فراکسیون اکثریت مجلس نهم چه جایگاهی در میان این ائتلاف داریم و این در حالی است که دوستان اساساً از ما دعوتی به عمل نیاوردند.

وی افزود: به نظر می‌رسد اصولگرایان در حال تجربه مجدد ائتلاف‌های گذشته هستند و از آنجا که ائتلاف‌های گذشته آنچنان کارساز نبودند، ما تصمیم گرفتیم به صورت مستقل عمل کرده و با وجود احترامی که برای روحانیت قائلیم و همواره خود را تابع آن‌ها می‌دانیم، امروز جریان‌هایی وجود دارد که اجازه حضور متناسب با وضعمان را در ائتلاف اصولگرایان نمی‌دهد و به همین دلیل قصد داریم به صورت مستقل در انتخابات وارد شویم و لیست بدهیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نظر آقای باهنر و نمایندگان نزدیک به وی و همچنین برخورد جریان‌های سنتی اصولگرایان منتسب به جبهه پیروان برخورد با تصمیم اخیر فراکسیون رهروان اعلام کرد: البته این عزیزان در جلسه صبح امروز حضور نداشتند اما مسئله مهم این است که بتوانیم در فرآیند تصمیم‌گیری و در رفتاری دموکراتیک از مردم رای بگیریم. امروز مرکزیت فراکسیون به این تصمیم رسیده که به صورت مستقل عمل کند و تن به وحدت با ائتلاف اصولگرایان ندهد و این تصمیم شورای مرکزی است که با توجه به اینکه تصویب اکثریت قاطع شورای مرکزی رسیده همه باید از آن تبعیت کنند.

وی با اشاره به حضور جریان‌های متعددی که در خارج از مجلس با فراکسیون رهروان همفکری دارند٬ یادآور شد: دست ما در خارج از مجلس به هیچ عنوان خالی نیست و جریان‌های متعدد نیز در خارج از مجلس از لیست ما حمایت خواهند کرد که در زمان مناسب در این خصوص اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی تصریح کرد: قطعاً همه این جریان‌ها از درون اصولگرایی خواهد بود و فراکسیون رهروان ولایت یک فراکسیون اصولگرای مبتنی بر عقلانیت، دیانت و اعتدال است.

حقیقت‌پور در پایان در پاسخ به سوال دیگری در خصوص احتمال استفاده از ظرفیت افرادی همچون ناطق‌نوری خاطرنشان کرد: البته هنوز در این خصوص صحبتی انجام نشده و آنچه امروز مصوب شد در این راستا بود که بتوانیم از تمام ظرفیت‌هایمان در داخل فراکسیون در انتخابات استفاده کنیم و به صورت مستقل در انتخابات شرکت کنیم و احتمال دارد در مراحل بعدی و در فضای بزرگ‌تر این اتفاق یعنی استفاده از ‌ظرفیت آقای ناطق‌نوری و دیگر بزرگان استفاده شود.

کد خبر : ۳۳۱۳۸۳