خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان صورت گرفت؛

مخالفت با کلیات لایحه ایجاد مناطق جدید آزاد تجاری-صنعتی و اقتصادی

نمایندگان با کلیات لایحه ایجاد مناطق جدید آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی و اصلاح محدوده برخی از مناطق آزاد مخالفت کردند

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا،  لایحه ایجاد مناطق جدید آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی و اصلاح محدوده برخی از مناطق آزاد که مغایر برنامه پنجم توسعه بود، نتوانست دوسوم آرای نمایندگان را کسب کند.

محمدرضا باهنر پیش از رأی‌گیری گفت: براساس تبصره ۱ ماده ۱۱۷ قانون برنامه پنجم توسعه برقراری هرگونه تضعیف یا معافیت مالیاتی در طول برنامه ممنوع است. این مهم اعم از اینکه موضوع لایحه باشد یا طرح مصداق دارد، لذا با توجه به اینکه لایحه مغایر برنامه پنجم توسعه است، بنابراین تصویب آن نیاز به دو سوم رأی نمایندگان دارد.

پس از مخالفت نمایندگان با کلیات لایحه مذکور، باهنر که ریاست جلسه علنی امروز را برعهده داشت، گفت: به نظر نمی‌رسد مشکلی درخصوص تصویب این لایحه وجود داشته باشد، چرا که براساس آیین‌نامه داخلی مجلس اگر طرح یا لایحه‌ای در مجلس به تصویب نرسد، می‌توان با ۵۰ امضا آن را مجدد به جریان انداخت، اما به هر حال باید کمیسیون رعایت حال بیشتری کند تا با ضابطه بیشتر و محاسبه دقیق‌تر این موضوع پیگیری شود.

کد خبر : ۳۳۱۲۹۹