خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در گفت‌وگو با ایلنا:

اختلاف فاحش درآمد پزشک و پرستار غیرقابل ترمیم است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متاسفانه امروز معلمان با حقوق یک و نیم میلیونی قادر به تامین مخارج زندگیشان نیستند و هنگامی که برای اعتراض به وضعیتش روبروی مجلس تجمع می‌کند، بازداشت‌شان می‌کنیم و در مقابل به بعضی پزشکان ۱۰۰ میلیون حقوق می‌دهیم و مدعی هستیم که برای درآمدشان سقف گذاشته‌ایم.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در توضیح آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت در مجلس اظهار داشت: اخیراً باتوجه به این‌که تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت مربوط به نحوه هزینه‌کرد بودجه در این طرح است، به کمیسیون برنامه بودجه ارجاع داده‌ شد تا پس از بررسی به صحن بیاید.

وی افزود: مشکل اینجاست که وزارت بهداشت در اجرای این طرح در چارچوب قانون اقدام نکرده و مطمئناً دولت در ادامه با مشکلاتی روبرو خواهد شد، البته امیدوارم پیش‌بینی‌های ما غلط از کار دربیاید و حتی بعد‌ها به ما اتهام بزنند که سوءنظر داشتیم اما مردم با مشکل روبرو نشوند، با این وجود آن‌چه بنابر محاسبه‌ها و تجربه‌هایی که در این حوزه دارم، می‌بینیم این است که غیرممکن است دولت بتواند با این روش در بحث سلامت راه به جایی ببرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش به اظهارات اخیر وزیر بهداشت که با اشاره به برخی امضاءکنندگان تحقیق و تفحص از طرح تحول سلامت، آن‌ها را به سوءنیت متهم کرده و متحجر خوانده‌ بود، گفت: البته صحبت‌های وزیر را نشنیده‌ام و مهم نیست ایشان چه گفته‌اند، مهم این است که کسانی که می‌فهمند، مشکل مردم را حل کنند و کاری نکنند که در آینده دولت و مردم با چالش روبرو شوند.

نماینده مردم تبریز در مجلس اضافه کرد: مشکلات و چالشی که امروز در جامعه به دلیل اختلاف فاحش درآمد پزشک و پرستار و همچنین پزشک و پزشک غیرقابل ترمیم است، چراکه فاصله درآمد‌ها گاهی به یکصد برابر می‌رسد و اگر این وضعیت اصلاح نشود، قطعاً‌ با مشکلات اساسی روبرو می‌شویم.

وی افزود: اگر ذهن مسئولان وزارت بهداشت و درمان باز و قادر به درست اندیشیدن است، باید به سوی عدالت حرکت کنند. متاسفانه امروز معلمان با حقوق یک و نیم میلیونی قادر به تامین مخارج زندگیشان نیستند و هنگامی که برای اعتراض به وضعیتش روبروی مجلس تجمع می‌کند، بازداشت‌شان می‌کنیم و در مقابل به بعضی پزشکان ۱۰۰ میلیون حقوق می‌دهیم و مدعی هستیم برای درآمدشان سقف گذاشته‌ایم.

پزشکیان تصریح کرد: این بی‌عدالتی در هیچ حکومتی با هر اسم و عنوانی، تداوم نخواهد یافت، نمی‌توانیم انتظار داشته‌ باشیم گروهی از مردم با حقوق ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان زندگی کنند و بعد برای گروهی دیگر سقف ۶۰ الی ۷۰ میلیون تومانی درآمد تعیین کنیم.

کد خبر : ۳۲۸۹۶۴