خبرگزاری کار ایران

از سوی سفیر کشورمان در باکو اعلام شد؛

آمادگی ایران برای کمک به مهار آتش‌سوزی سکوی نفتی متعلق به آذربایجان

جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای مشارکت در مهار آتش‌سوزی سکوی نفتی متعلق به جمهوری آذربایجان در دریای خزر اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، به دنبال آتش‌سوزی بزرگ در یک سکوی نفتی متعلق به جمهوری آذربایجان در دریای خزر، محسن پاک‌آیین سفیر کشورمان در باکو از آمادگی ایران برای مشارکت در مهار این آتش سوزی خبر داد.

وی در در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای، ضمن ابراز تاسف از این حادثه و همدردی با بازماندگان قربانیان این حادثه، افزود: با توجه به پریدن برخی از کارکنان این سکوی نفتی با جلیقه نجات به داخل دریا، احتمال ورود آنان در اثر جریان آب به داخل آب‌های ایران وجود دارد و لذا در تماس با مدیریت بحران کشور و مقامات ذیربط در استان گیلان و همچنین مسئولان مرزبانی، درصدد جستجو برای یافتن احتمالی این افراد هستیم.

وی تصریح کرد: در صورت اعلام نیاز جمهوری آذربایجان، اقدام لازم برای کمک به اطفای حریق انجام خواهد شد.

بر اثر آتش‌سوزی بزرگ در یک سکوی نفتی متعلق به کشور جمهوری آذربایجان در دریای خزر، تاکنون ۳۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. هنوز تعداد کامل قربانیان به‌ طور رسمی اعلام نشده است.

مقامات «سوکار» شرکت دولتی نفت و گاز جمهوری آذربایجان، اعلام کردند که آتش‌سوزی شب گذشته پس از آنکه طوفان شدید به خط لوله انتقال گاز یکی از سکوهای حفاری میدان نفتی دریایی «گونشلی» آسیب رساند، آغاز شد.

هوای طوفانی عملیات اطفای حریق و امدادرسانی را با مشکل مواجه کرده است.

کد خبر : ۳۲۷۶۴۷