خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با عمار حکیم:

همواره در کنار دولت و ملت عراق خواهیم ایستاد

وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین مرحله از سفر خود به عراق، شامگاه دوشنبه با حجت‌الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان با متفاوت خواندن روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق اظهار داشت: مردم عراق در خط مقدم مبارزه با افراط و تروریزم قرار دارند و ما هم در این راه همواره در کنار دولت و ملت عراق خواهیم ایستاد.

وی گفت: منطقه ما گرفتار خشونت و افراط است و احساس می‌کنیم بعضی کشورهای منطقه هم بدون دلیل و به خاطر توهم به آن دامن می‌زنند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ما امنیت منطقه و کشورهای آن را امنیت خودمان می‌دانیم، تاکید کرد: ما و همه کشورهای منطقه دارای دشمن مشترک هستیم؛ دشمنی که برای او شیعه، سنی، کرد، ترک و عرب فرقی ندارد.

سید عمار حکیم نیز در این دیدار ضمن تبریک توافق هسته‌ای کشورمان با کشورهای 1+5 گفت: توافق اخیر شما فصل جدیدی از همکاری‌ها بر پایه گفت‌وگو و دیپلماسی در دوران معاصر را پایه‌گذاری کرد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با تاکید بر اینکه این توافق منافع زیادی برای منطقه در بر دارد، از خواست و نیت جمهوری اسلامی ایران برای برقراری و حفظ آرامش در منطقه از طریق گفت‌وگو ابراز خرسندی کرد. 

کد خبر : ۲۹۳۳۵۹