خبرگزاری کار ایران

/پایان حصر ایران؛ آغاز فصل امید/

ابتکار:پیروزی تعامل اتفاق کم‌نظیری است که می‌تواند سرنوشت‌ها را از نو بنویسد

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست خودنوشت: نهایی شدن توافق هسته ای در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان واقعه ای تاریخی و سرنوشت ساز است.

به گزارش ایلنا معصومه ابتکار بعد از اعلام بیانیه جمع‌بندی هسته‌ای در صفحه اینستاگرام خود به ارتباط بین تحریم‌ها و اوضاع وخیم محیط زیست کشور اشاره کرد.

وی در این صفحه نوشت: نهایی شدن توافق هسته‌ای در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان واقعه‌ای تاریخی و سرنوشت‌ساز است؛ وقتی جهان در گردابی از تخاصم و درگیری افتاده و منطقه در آتش افراط‌گرایی می‌سوزد، پیروزی گفت‌وگو و تعامل اتفاقی منحصر به فرد و کم‌نظیر است که می‌تواند سرنوشت‌ها را از نو باز بنویسد.

به گفته ابتکار، این توافق نه تنها مناسبات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای 1+5 را اصلاح و تعامل اقتصادی و دیپلماتیک ایران با بسیاری از کشورهای جهان را ارتقا می بخشد، بلکه نشاندهنده موفقیت دیپلماسی و مذاکره در مقابل تنش و مخاصمه است و با بر هم زدن بسیاری از معادلات سنتی، فصل نوینی از مناسبات بین‌المللی را رقم می‌زند و الگویی برای دنیای تشنه گفت‌وگو و درک و احترام متقابل خواهد بود.

ابتکار ادامه داد: امکان حضور صنایع و فناوری‌های سبز برای حل مشکلات محیط زیستی کشور تسهیل می‌شود و امید می‌رود فشار از روی منابع طبیعی برداشته شود چراکه این تفاهم می‌تواند زمینه را برای همکاری بیشتر با کشورهای صنعتی که صاحب استانداردها و تجربیات زیست محیطی ارزشمندی هستند، فراهم کند. به ویژه برای ارتقای استانداردها در صنایع سنگین و نیز صنایع نفت و گاز که به کاهش میزان گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به عبارت دیگر امروز گام بلندی برای کمک به مهار گازهای گلخانه‌ای تولید شده توسط صنایع، نیروگاه‌ها و بخش نفت برداشته شده است و دستیابی به فناوری‌های موثر در اصلاح الگوی آب با توجه به خشکسالی وسیع آسان می‌شود.

ابتکار ابراز امیدواری کرد: همچنان که این توافق در سطح بین‌المللی و در شرایطی دشوار موفق به ایجاد وفاق شد، سبب تعمیق وفاق ملی در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی برای پیشبرد برنامه‌های دولت تدبیر و امید نیز شود.

کد خبر : ۲۹۰۷۴۶