خبرگزاری کار ایران

الهه کولایی:

حضور زنان در عرصه سیاست موجب جلوگیری از فساد می‌شود

نماینده دوره ششم مجلس با بیان اینکه متاسفانه در برخی موقعیتها حضور تاثیرگذاری از زنان نمی‌بینیم، گفت: حضور زنان در عرصه سیاست عامل بازدارنده فساد است و در بازیهای فساد نیز زنان بکار گرفته نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فائزه هاشمی در گردهمایی زنان مسلمان نواندیش که عصر امروز با موضوع انتخابات مجلس برگزار شد به بیان نکاتی در زمینه بهبود وضعیت مشارکت زنان در انتخابات پرداخت و گفت: باید سعی کنیم که در گروه‌ها و احزاب مختلف چرخه ثابتی از زنان وجود نداشته باشد بلکه جمع زنان فعال را گسترش دهیم.

وی ادامه داد: مشکل دیگر رای ندادن زنان به زنان است که آقای هاشمی نیز آن را همواره مطرح میکند که حرف درستی است و دلایل مختلفی دارد که میتوان با برنامه ریزی و آموزش آن را تغییر دهیم و با ارتباط با بطن جامعه، زنان را تشویق کنیم تا به هم جنس خود رای دهند به ویژه که در شهرستانها این امر مهم است.

هاشمی افزود: زنان در احزاب مختلف باید سعی کنند نقش خود را در سطوح تصمیم گیری ارتقا دهند تا حزب و گروهشان نیز برای آنها نقش جدیتری قائل باشند.

وی با اشاره به ضعیف بودن بنیه مالی زنان گفت: در زمانی که در مجله زنان کار می کردم در دوره انتخابات شورای شهر تبلیغات زنان را به صورت رایگان منتشر کردم . اینگونه اقدامات میتواند بسیار تاثیرگذار باشد.

درادامه این نشست الهه کولایی نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی نیز گفت:‌ باید فراتر از مصالح جناحی به منافع کلان کشور نگاه کنیم. اکنون ما نیازمند افزایش حضور زنان هستیم. بررسیها نشان میدهدحضور زنان در عرصه سیاست عامل بازدارنده فساد است و در بازیهای فساد نیز زنان بکار گرفته نمیشوند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه حضورزنان در برخی از شوراها تنها برای خالی نماندن عریضه است، ابراز کرد: متاسفانه در برخی موقعیتها حضور تاثیرگذاری از زنان نمیبینیم .

کولایی ادامه داد: زنان در تمام ادوار انتخابات فعال و تاثیرگذار بوده‌اند اما سهمی از قدرت به دست نیاورده‌اند. 

کد خبر : ۲۸۹۸۰۵