خبرگزاری کار ایران

ظریف پیش از ترک وین:

چنانچه طرف مقابل اراده سیاسی داشته باشد به توافق می‌رسیم/وزرای ۱+۵ سه‌شنبه به وین بازمی‌گردند

وزیر خارجه ایران گفت که همانطور که پیش از این نیز تاکید کرده‌ایم، چنانچه در طرف مقابل اراده سیاسی وجود داشته باشد، امکان توافق وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به وین، محمد جواد ظریف  پیش از ترک وین به مقصد تهران، در جمع خبرنگاران گفت: طی دیداری که هفته گذشته در لوکزامبورگ با وزرای خارجه سه کشور اروپایی داشتیم، تصمیم بر این شد که شنبه و یکشنبه هفته جاری در وین دیدار کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: وزرای خارجه کشورهای ۱+۵ که در حال حاضر در وین حضور دارند، در حال ترک این شهر هستند، ولی از سه‌شنبه بار دیگر به وین بازمی‌گردند.

به گفته ظریف، کری به واسطه مشکل جسمانی در وین خواهد ماند.

وزیر خارجه کشورمان افزود: مهم این بود که بعد از گفت‌وگوهای سیاسی، دستورالعمل‌های لازم به هیات‌های مذاکره‌کننده داده شود، تا روی متن کار کنند.

مسئول تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران ادامه داد: دلیل اینکه وین را ترک می‌کنم، این است که کار زیادی اینجا ندارم. به ایران می‌روم تا کارهای تهران را دنبال کنم و بازگردم.

ظریف خاطرنشان کرد: ما به اراده سیاسی خودمان اعتماد داریم و می‌دانیم که مقام معظم رهبری، ریاست‌ محترم جمهوری و سایر مقام‌ها خواستار توافقی عزتمند و بادوام هستند.

کد خبر : ۲۸۶۹۵۰