خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا:

عدم توافق را بهتر از یک توافق بد می‌دانیم

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که دولت این کشور همواره روی این مساله تاکید دارد که عدم توافق بهتر از یک توافق بد است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ند پرایس» در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» با تاکید بر این‌که واشنگتن عدم توافق را بهتر از یک توافق بد می‌داند، گفت که کاخ سفید فقط موافقت‌نامه‌ای را امضا خواهد کرد که در آن خواسته‌های اصلی این کشور  توسط ایران برآورده شده باشد.

وی افزود: «به همین دلیل است که کارشناسان ما در کنار کارشناسان دیگر اعضای ۱+۵ و ایران، در حال حاضر به طور فشرده‌ای در وین در حال تلاش هستند تا جزئیات فنی و متمم‌های چارچوب تفاهم ماه آوریل را حل و فصل کنند.»

بر اساس این گزارش، پیش از این سناتور جمهوری‌خواه «باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری این کشور نسبت به برخی گزارش‌ها مبنی بر دادن امتیازات زیاد به ایران در مذاکرات جاری ابراز نگرانی کرده بود.

سناتور کورکر همچنین نوشت که از جمله این موارد این است که مذاکره‌کنندگان ابتدا خواستار توافقی ۲۰ ساله با ایران بودند اما حالا آن را به ۱۰ سال کاهش داده و به ایران اجازه داده‌اند به تحقیق و توسعه برنامه موشک‌های بالستیک و سانتریفوژهای پیشرفته ادامه دهد

کد خبر : ۲۸۴۲۰۳