خبرگزاری کار ایران

جان کری:

همچنان موارد دشواری در مذاکرات هسته‌ای وجود دارد

وزیرخارجه آمریکا که به تازگی از بیمارستان مرخص شده، گفت که هنوز موارد دشواری در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ وجود دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پولیتیکز، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که به تازگی از بیمارستان «بوستون» ترخیص شده است، گفت که همچنان موارد دشواری در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ وجود دارد.

کری گفت که مصمم بوده به روال عادی امور خود بازگردد و اجازه ندهد آسیب دیدن پای وی در اثر حادثر حین دوچرخه‌سواری در فرانسه که وی آن‌ را «حادثه تصادف با سرعت بسیار پایین» نامید، باعث اخلال در رهبری سیاست خارجی آمریکا شود.

وزیرخارجه آمریکا گفت: «برخی موارد دشوارتر شده‌اند، برخی موارد در حال پیشرفت هستند. مذاکرات سختی است. ۳۵ سال است که با یکدیگر گفت‌و‌گو نکرده‌ایم.»

کری در پاسخ به این‌که نسبت به نتیجه مذاکرات هسته‌ای خوش‌بین است یا خیر، گفت: «هیچ‌گاه نگفته‌ام خوش‌بین هستم. همیشه می‌گویم امیدوار هستم.»

وی افزود: «آیا می‌توان به توافق دست یافت؟ به طور قطع. آیا امکان عدم توافق وجود دارد؟ بله.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین درباره حادثه دوچرخه‌سواری خود گفت: «با سرعت حدود سه کیلومتر در ساعت در حال دوچرخه‌سواری بودم که به ناگاه یک مانع جلوی من ظاهر شد و با دوچرخه به آن برخورد کردم.»

کری تصریح کرد که از بیمارستان نیز پیگیر امور وزارت خارجه آمریکا بوده و با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود نیز از طریق ایمیل در تماس بوده است.

کد خبر : ۲۸۳۶۳۹