خبرگزاری کار ایران

در دیدار فعالان سیاسی اردبیل مطرح شد؛

درخواست مقیمی از احزاب/ تحمل نکردن افراد ایراد دولت قبل وارد بود

معاون سیاسی وزیر کشور از احزاب و فعالان سیاسی خواست برای فعالیت در جهت توسعه سیاسی پیش قدم شوند.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی روز یکشنبه در دیدار با اعضای احزاب و فعالان سیاسی استان اردبیل گفت: برای شکل گیری توسعه سیاسی و توجه به نهادهای مدنی باید خود تشکل ها برای گسترش فعالیت ها پیش قدم شده و برای آن اهمیت قایل شوند.

وی افزود: اگر خود فعالان نسبت به توسعه سیاسی حساس باشند، دولت هم در این مسیر گام خواهد برداشت اما در صورت فعال نبودن احزاب، دولت نمی تواند در این زمینه دستوری عمل کند.

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر این که رقابت لازمه احزاب قوی است، گفت: تحمل نکردن دیگران همان ایرادی است که به دولت قبل وارد بود از این رو باید آستانه تحمل خود را بالا ببریم و اجازه دهیم دیگران حرف خود را بزنند.

مقیمی بیان کرد: وقتی رقیب فعال شود، دیگر احزاب نیز در مقام رقابت فعالیت خواهند کرد که در نهایت موجب بالندگی جامعه می شود و اگر هم عده ای به دنبال سوء استفاده باشند، در این فضا از رشد و فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

مقیمی افزود: اگر همه خود را ملزم به اجرای قانون دانسته و آستانه تحمل را بالا ببریم تحزب شکل می گیرد که برکات بسیاری دارد؛ از جمله وقتی یک حزب فردی را به عنوان نامزد انتخاباتی معرفی می کند در مقابل عمل نکردن به وعده ها باید در برابر مردم و دیگر احزاب پاسخگو باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اواخر امسال اظهار کرد: توقع می رود احزاب نشاط سیاسی ایجاد و مردم را فعال کنند تا در زمان تبلیغات رسمی مردم با علاقه بیشتری وارد عرصه شده و انتخابات خوبی برگزار کنیم.

فعالان و اعضای احزاب سیاسی استان اردبیل از جمله مردم سالاری، کارگزاران سازندگی، اعتماد ملی و حزب اسلامی کار نیز در ادامه این دیدار بر لزوم تغییر نگرش نسبت به تحزب و فعالیت سیاسی، ارایه لایحه تفکیک جرم سیاسی از جرایم امنیتی از سوی دولت، پوشش مناسب فعالیت ها و برنامه های احزاب از سوی رسانه ملی و توجه به انتصاب مدیرانی همسو با سیاست های دولت تاکید کردند.

کد خبر : ۲۸۳۸۳۱