خبرگزاری کار ایران

دریادار سیاری در بازدید از پایگاه دریایی خارک:

برای عدم غافلگیری در خلیج فارس تحرکات دشمن را زیرنظر می گیریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: برای جلوگیری از غافلگیری در منطقه حساس خلیج فارس، باید تسلط و اشراف اطلاعاتی کاملی از منطقه داشته باشیم و تحرکات دشمن را زیرنظر بگیریم.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، در بازدید از پایگاه دریایی خارک گفت: پایگاه دریایی خارگ در زمان دفاع مقدس یکی از نقاط استراتژیک ما بوده است و دشمن تلاش زیادی کرد تا خارک را تحت تاُثیر قرار دهد و بتواند از صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کند و اگردشمن می‌توانست صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران قطع کند، قطعاً ضربه بزرگی به اقتصاد ما وارد می‌شد .

وی در ادامه ۳ عامل را از عوامل مهم برای ناکام گذاشتن دشمن در قطع صادرات نفت و وارد آوردن آسیب به اقتصاد کشور دانست و افزود: یکی از عوامل، فعالیت و تلاش های خستگیناپذیر هموطنانمان در شرکت نفت بود؛ چه آنهایی که در سکو های نفتی بودند و چه آنهایی که در نقاط فنی کار میکردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: سیستم پدافندی جزیره خارک را می توان عامل دوم دانست که از چند قسمت تشکیل می شد؛ یک قسمت داخل جزیره و یک قسمت دیگر در پایگاه دریایی خارک قرار داشت که پیرامون جزیره بر روی برجک ها مستقر بود و حفاظت جزیره را تامین می کردند و عامل سوم نیروی دریایی بود؛ چه ناوهایی که پیرامون جزیره گشت می زدند و چه خانواده هایی از نیروی دریایی  که در جزیره ماندند و  همه مشکلات اینجا را تحمل کردند و این افتخار را داشتند که در حفظ و نگهداری اقتصاد کشور نقش موثری داشته باشند.

سیاری با اشاره به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا  گفت: برای جلوگیری از غافلگیری در منطقه حساس خلیج فارس، باید تسلط  و اشراف اطلاعاتی کاملی از منطقه داشته باشیم و تحرکات دشمن را زیرنظر بگیریم و مواظب همه رفتارهای نرم و سخت دشمن باشیم تا غافلگیر نشویم .

وی در پایان خاطرنشان کرد : آمادگی رزمی حائز اهمیت است، اما  آمادگی رزمی به معنای این نیست که ناوشکن و سلاح نداریم، بلکه بدان معناست که هر چه داریم، آماده باشد .

بر اساس این گزارش، فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه این بازدید، طرح های عمرانی پایگاه دریایی خارک از جمله مسجد امام حسین (ع) شهرک جوشن این پایگاه را افتتاح کرد.

کد خبر : ۲۸۲۳۷۷