خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی وزیر کشور مطرح کرد:

تمهیدات برگزاری مراسم سالگرد امام خمینی (ره)

معاون امنیتی وزیر کشور درباره حضور اتباع غیرمجاز گفت: سعی کرده‌ایم تا جایی که امکان دارد از این موضوع جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و نماینده وزیر کشور در جلسه هماهنگی کمیته‌های ستاد برگزاری بزرگداشت حضرت امام در این جلسه گفت: بعد از مراسم سال گذشته ما جلسه‌ای تشکیل دادیم و نواقص بزرگداشت را بررسی کردیم و این موضوعات را در دستور کار قرار دادیم. تا جایی که اطلاع دارم در جلسه گذشته آن نواقص حل و برخی از آنها در حال برطرف شدن بودند.

معاون امنیتی وزیر کشور تصریح کرد: اولین جلسه هماهنگی‌های کمیته‌های امنیتی در یک اردیبهشت امسال برگزار شد و کارگروه‌های هفت‌گانه این موضوع به بررسی مسائل امنیتی پرداختند.

وی افزود: در کمیته امنیتی هفت کارگروه از دستگاه‌های مختلف امنیتی و انتظامی مسئولیت ایجاد نظم را در روزهای مراسم بر عهده دارند و بر اساس گزارش‌گیری که انجام داده‌ام٬ تقریبا همه کار‌ها انجام شده است.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: در مورد حمل و نقل زائران در حوزه امنیتی و ترافیکی تمهیدات مفصلی را داشته‌ایم تا از هر گونه اقدام جلوگیری شود.

ذوالفقاری گفت: برای حفظ امنیت مراسم٬ ما در خارج مرز‌ها، ‌داخل مرز و نقاط مرکزی پوشش‌ها و لایه‌های امنیتی مختلفی را پیش‌بینی کرد‌ه‌ایم تا ان‌شاالله مشکلی پیش نیاید. در حوزه اشراف اطلاعاتی کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است.

معاون امنیتی وزارت کشور یادآور شد: درباره بحث امنیت زائران در حوزه‌های امنیتی و ترافیکی تمهیداتی در نظر گرفته‌ایم که همه آنها به شورای تامین استان‌ها ابلاغ شده و نیروی انتظامی و سپاه پاسداران وظیفه خودشان را در این باره انجام می‌دهند.

وی درباره حضور اتباع غیرمجاز گفت: سعی کرده‌ایم تا جایی که امکان دارد از این موضوع جلوگیری کنیم.

معاون وزیر کشور با اشاره به تقارن مراسم بزرگداشت حضرت امام با مراسم نیمه شعبان گفت: حتما مساله ترافیکی‌ در جاده قم و منتهی به حرم پیش خواهد آمد که ما پیش‌بینی‌های لازم را پیرامون آن‌ها انجام دادیم.

ذوالفقاری در پایان گفت: پیشنهاد ما این است که درب جنوبی باز شود تا ترافیک کور نداشته باشیم. همچنین ستاد گمشدگان باید تا پایان مراسم مسئولیت خود را انجام دهد و نکته دیگر اینکه اگر سازمان یا وزارتخانه‌ای کارتی را برای کسی برای حضور در صحن اصلی صادر می‌کند٬ کنترل شود که فقط توسط آن فرد مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر : ۲۷۹۹۹۷