خبرگزاری کار ایران

عضو جنبش انصارالله در نشست بررسی آثار حمله به یمن:

نتیجه نشست ریاض را قبول نداریم/ کمیته‌های مردمی در حال پیشروی هستند

عضو جنبش انصارالله تاکید کرد: انصارالله علاقه‌ای برای ورود در نشست ریاض که از روز گذشته شروع شده ندارد و نتیجه این نشست را نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سید زیاد» از اعضای جنبش انصارالله صبح امروز در نشست تخصصی بررسی آثار و پیامدهای حمله آل سعود به یمن که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با تشکر از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مردم مظلوم یمن که بی‌دلیل کشته می‌شوند٬ گفت: مردم یمن در سال ۲۰۱۳ اعتراض‌هایی نسبت به دستگاه و حکومت وقت یمن داشتند که مبتنی بر خواست‌های اجابت نشده‌شان بود که این انقلاب منطقه را مبهوت خود ساخت.

وی ادامه داد: انقلاب یمن که در اعتراض به علی عبدالله صالح رئیس جمهور اسبق یمن بود٬ همزمان با بیداری اسلامی شد و مردم یمن خواستار مشارکت در حکومت و تعیین سرنوشت خود بودند٬ ولی جهت این حرکت به منصور هادی رفت.

این عضو جنبش انصارالله با بیان اینکه عربستان همیشه به دنبال خنثی کردن تلاش‌های مردم یمن در انقلابشان بوده، ‌ اظهار داشت: عربستان سعی می‌کند حرکت‌های مردمی را بی‌ثمر کند و به همین جهت از انواع و اقسام مکر‌ها برای عوض کردن جهت انقلاب استفاده کرد. عربستان هیچ‌گاه حکومتی مستقل در یمن نمی‌خواست و نمی‌خواهد که حکومتی مردمی در یمن بر سر کار باشد و به دنبال هرج و مرج در یمن بود تا بتواند وضعیت یمن را کنترل کند٬ اما چون این خواسته محقق نشد٬ از حیله‌های مختلفی استفاده کرد و دولت الوفاق که دولت منصور هادی بود نیز در همین جهت بود.

«سید زیاد» با اشاره به استعفای منصور هادی تصریح کرد: این استعفا به خواست وی نبود بلکه به خواست آمریکا ورژیم صهیونیستی بود تا از این طریق زمینه حمله را به یمن فراهم سازد. این پروژه آمریکایی- صهیونیستی توسط عربستان در یمن دنبال می‌شد تا اختلاف‌ها و جنگ‌های داخلی در یمن وجود داشته باشند و برای همین آنها همیشه به دنبال عشایری بودند تا به او پول و تجهیزات بدهند تا با عشایری دیگر نزاع کنند و این پروژه ۴۰ سال ادامه داشته است.

این عضو جنبش انصارالله تاکید کرد: انصارالله علاقه‌ای برای ورود در نشست ریاض که از روز گذشته شروع شده٬ ندارد و نتیجه این نشست را نمی‌پذیرد و نشستی که برای حل و فصل بحران یمن صورت می‌گیرد٬ باید در یک کشور ثالث که به یمن حمله نکرده٬ برگزار شود.

وی با بیان اینکه پس از فرار منصور هادی از صنعا به عدن در جنوب یمن، هرج و مرج‌های داخلی شدت گرفت، خاطر نشان کرد: عربستان نیز همین هرج و مرج‌ها را می‌خواست از این طریق به خواست خود دست یابد و زمینه تجزیه یمن را فراهم سازد. ولی احزاب و گروه‌های مردمی یمن کمیته‌های مردمی را تشکیل دادند که انصارالله در رأس آنها بود که این کمیته‌ها وضعیت یمن را اداره می‌کردند و هنگامی که عربستان دید انقلاب در حال نتیجه دادن است منصور هادی را به عربستان دعوت کردند تا زمینه جنگ را فراهم سازند.

عضو جنبش انصارالله افزود: چیزی که وجود دارد این است که عربستان ادعا می‌کند که می‌خواهد دولت قانونی و مشروعیت را به یمن بازگرداند٬ درحالی که این یک بهانه است. گفت‌وگوهای احزاب سیاسی در حال به نتیجه رسیدن بود و نماینده سابق دبیر کل سازمان ملل در امور یمن نیز به این مسئله اعتراف کرد و گفت: ما در حال حل و فصل وضعیت یمن بودیم و فقط مسئله انتخاب رئیس جمهور باقی مانده بود که آن نیز قابل حل بود٬ اما عربستان از این مسئله استفاده کرد و کار به جنگ رسید.

سید زیاد با طرح این سوال که نمی‌دانم هدف عربستان از جنگ فعلی چیست٬ ابراز داشت: اگر آنها به دنبال بازگشت منصور هادی هستند٬ باید بگویم او که رئیس جمهور قانونی نبود٬ بلکه یک رئیس جمهور موقت بود و به فرض آنکه این مسئله واقعیت داشته باشد٬ این یک مسئله داخلی است و ما باید خود این مسئله را حل می‌کردیم و نه آنها.

وی با یادآوری اینکه عربستان در حملات هوایی خود هیچکدام از مراکز تجمع انصارالله و مواضع نظامی یمن را نزده است، بیان کرد: آنها مردم بیگناه و زیر ساخت‌های یمن را هدف گرفته‌اند و می‌خواهند با این کار، یک نارضایتی مردمی نسبت به انصارالله را ایجاد کنند.

عضو جنبش انصارالله اضافه کرد: اگر به میدان جنگ در یمن نگاه کنیم٬ مشاهده می‌کنیم کمیته‌های مردمی در حال پیشروی هستند و بمباران‌ها مانع از پیشروی کمیته‌های مردمی نشده است.

«سید زیاد» با اشاره به نشست ریاض که از روز گذشته در خصوص بحران یمن آغاز شده، ‌ یادآور شد: انصارالله علاقه‌ای به ورود در این نشست ندارد. ما عربستان را دشمن می‌دانیم و توجیهی برای حضور در این نشست نداریم. در ریاض کسی نیست که بگوید نماینده مردم یمن هستند و کسانی که در آن نشست حضور دارند٬ خود را به پول فروخته‌اند و از سویی نشست ریاض هدفی را دنبال نمی‌کند تا اهداف انقلاب و مردم را محقق سازد.

عضو جنبش انصارالله با بیان اینکه ما مخالف برگزاری نشست حل بحران یمن در ریاض هستیم٬ عنوان کرد: عربستان دشمن ماست و این نشست باید در یک کشور ثالث که ما را هدف قرار نداده است برگزار شده و ما نتیجه نشست ریاض را قبول نداریم.

وی با بیان اینکه عربستان در یک باتلاق قرار گرفته، ‌تاکید کرد: آمریکا عربستان را در این باتلاق قرار داده و ما در هنگام اعلام جنگ دیدیم این مسئله از زبان سفیر این کشور در عربستان بیان شد.

«سید زیاد» در پایان با تاکید بر اینکه مردم یمن دراین جنگ پیروز می‌شوند و دشمنان اسلام را نابود می‌کنند، گفت: حرکت انصارالله در‌‌ نهایت به نتیجه می‌رسد و الگویی را در منطقه رقم خواهد زد.

وی با تشکر از حمایت‌های مقام معظم رهبری و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: هیچ کسی از مردم یمن حمایت نمی‌کند٬ جز دولت ایران که این باعث افتخار و امید ماست.

د

کد خبر : ۲۷۷۸۸۶