خبرگزاری کار ایران

نقوی حسینی پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

ایران برای رسیدن به توافق خوب وارد مذاکرات شده است

سخنگوی کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به مذاکره‌کنندگان کشورمان گفت: باید در مذاکره سرداری کنید٬ چراکه ایران برای رسیدن به توافق خوب وارد مذاکرات شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ سید حسین نقوی حسینی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در جمع نمازگزاران گفت: امروز جهان اسلام از دو سو تحت محاصره است؛ از یک سو قدس و از سویی دیگر یمن. در حالی که در غزه صیهونیست‌ها کودکان را به خاک و خون می‌کشند و به سرزمین مسلمانان تجاوز می‌کردند، گوشه‌ای دیگر از سرزمین اسلامی توسط عربستان مورد تجاوز قرار گرفته است. زنان و کودکان کشته می‌شوند و مردم یمن از نان و آب و غذا محروم هستند.

سخنگوی کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گناه مردم یمن این بود که می‌خواهند خودشان بر سرنوشت خود مسلط باشد٬ افزود: تقصیر مردم یمن این بود که در حرکت انقلابی و ملی وحدت‌بخش خود خواستند دخالت عربستان و آمریکا را در یمن متوقف کنند. آن‌ها فکر می‌کنند هر حرکتی بر خلاف خواسته آنان اتفاق بیفتند خشونت‌طلبی است و باید جلوی آن گرفته شود.

وی افزود: مثلث آمریکا و رژیم آل سعود و رژیم صیهونیست و آمریکا، یمن را به یک آزمایشگاه سلاح‌های مخرب خود تبدیل کرده‌اند.

نقوی حسینی با اشاره به کمبود امکانات پزشکی در یمن گفت: همین مردم شهید داده چنان استوار و انقلابی و مقاوم در برابر دشمنان ایستاده‌اند که عصبانیت آمریکایی‌ها را موجب شده است.

وی با اشاره به تخریب نهصد (۹۰۰) مکان عمومی مانند مدرسه و بیمارستان در یمن خطاب به سازمان‌های بین‌المللی گفت: شما که برای اعدام قاتلان و قاچاقچیان مجوز صادر می‌کنید و در مقابل انقلاب مجوز تجاوز صادر می‌کنید، در این فجایع کجا هستند؟

نماینده مجلس نهم خطاب به مذاکره کنندگان هسته‌ای گفت: در مقابل ما دشمن ایستاده و باید چشمان خود را باز کنید.

وی گفت: دشمنان در مقابل ما خصم دارند و نباید اجازه داد به عظمت ملت ایران خدشه دار شود.

نقوی حسینی خطاب به مذاکره کنندگان گفت: باید در مذاکره سرداری کنید. چراکه ملت ایران برای رسیدن به توافق خوب وارد مذاکرات شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم در تشریح توافق خوب گفت: توافق خوب توافقی است که حق ملت ایران در آن حفظ شود و بازرسی‌ها درست انجام شود و همه تحریم‌ها به صورت یکجا لغو شود. در غیر اینصورت ملت ایران اجازه نمی‌دهد توافقی صورت بگیرد.

نقوی حسینی در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان یک نماینده به شما اطمینان می‌دهم در مجلس به دنبال طرحی جامع هستیم که از حق مردم حراست کند.

کد خبر : ۲۷۷۳۱۲