خبرگزاری کار ایران

در پیامی؛

مجمع زنان اصلاح‌طلب درگذشت صادق آیینه‌وند را تسلیت گفت

مجمع زنان اصلاح‌طلب در پیامی درگذشت مرحوم صادق آیینه‌وند را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، متن این پیام به شرح زیر است:

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسد‌ها

فرهیخته‌ای فرزانه، استادی نمونه، پژوهشگری نواندیش، معلم بزرگ اخلاق، استاد دکتر صادق آیینه‌وند، در کمال ناباوری از میان ما رفت و دعوت حق را لبیک گفت، شخصیتی که بیش از هر زمان، جامعه علمی از جمله زنان پژوهشگر ما به دانش و بینش و راهنمایی او به ویژه در حوزه مطالعات زنان نیازمند بود. رحلت جانسوز آن استاد فرزانه ثلمه‌ای است بر پیکر جامعه فرزانگان کشور که جبران آن بسیار دشوار خواهد بود.

استاد آیینه‌وند که عمر خود را در تحقیق و تدریس و تالیف گذراند. آثار و شاگردان بی‌شماری از خود برجای گذاشت که تا سال‌ها از دانش و اندوخته علمی او برخوردار خواهند شد اما آنچه در این میان قابل جبران نخواهد بود ارزش‌های اخلاقی آن استاد در کنار دانایی، نواندیشی و مسئولیت‌پذیری از او شخصیتی متفاوت و بلکه ممتاز ساخت، گمشده‌ای که جامعه علمی ما بیش از هر زمان به آن نیازمند و بلکه تربیت شخصیتی که از یکسو توام با علم و دانایی و اندیشه‌ورزی و از سوی دیگر، دستی بر سیاست و مسئولیت‌پذیری داشت و نیز متعهد به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی بود. استاد آیینه‌وند از معدود فرهیختگان جامعه علمی بود که با سعه صدر و تواضعی مثال‌زدنی پاسخگوی دغدغه‌های دینی، تاریخی و فرهنگی جامعه زنان کشور بود و روایت‌گری صادق از ظلمی که در تاریخ اسلام بر حقوق زنان رفته، بود. او خالصانه زیست و مسئولانه عمل کرد و مطیعانه دعوت حق را لبیک گفت.

مجمع زنان اصلاح‌طلب؛ ضمن عرض تسلیت به اندیشمندان این مرز و بوم و جامعه دانشگاهی کشور و طلب صبر و اجر برای خانواده معزز به ویژه همسر و فرزندان متعهد آن استاد فرزانه از خداوند متعال برای ایشان علو درجات را مسألت دارد.

کد خبر : ۲۷۶۰۱۷