خبرگزاری کار ایران

روحانی در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان گیلان:

جریانات به خاطر منافع ملی گذشت کنند/بدنبال موفقیت در مذاکرات با هزینه کم هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۶۶۶

رئیس جمهوری، مذاکرات هسته‌ای را سومین رخداد تاریخی ایران اسلامی، بعد از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، اعلام کرد و گفت: در مذاکرات هسته‌ای، سرداران دیپلماسی کشور در برابر دنیا ایستادگی کرده‌اند که کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، حجت الاسلام حسن روحانی، عصر امروز در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان گیلان، در محل اجلاس بانک صادرات این شهر، با اشاره به پیروزی ایران در دوران هشت سال جنگ تحمیلی، اظهار کرد: تجربه، علم، دانش، برنامه‌ریزی، در کنار ایثار و فداکاری موجب پیروزی ایران در دوران جنگ تحمیلی شد.

وی، یادآور شد: در دوران انقلاب اسلامی نیز ما با برنامه‌ریزی به پیروزی رسیدیم.

رئیس جمهوری، با بیان اینکه اگر رویکرد برنامه‌ریزی شده و هدفمند امام راحل نبود، انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید، گفت: امام (ره)، همواره به دنبال سوق دادن افکار عمومی برای یک انقلاب عمومی بود.

وی، با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) هیچ‌گاه بدون مشورت تصمیم مهمی اتخاذ نمی‌کرد، خاطر نشان کرد: تا اواسط سال ۵۷ شعار مردم در دوران انقلاب اسلامی «استقلال، آزادی و حکومت اسلامی» بود.

روحانی ادامه داد: در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مشورت‌ها و صحبت‌های زیادی با امام راحل می‌شد و جلسات طولانی با ایشان انجام می‌گرفت.

وی، بررسی محورهای انقلاب اسلامی و چگونگی اداره کشور را یکی از موضوعات مهم در این جلسات برشمرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در پاریس، امام راحل شعار «استقلال، آزادی، حکومت اسلامی» را به شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» تغییر دادند، اظهار کرد: از آن پس شعار ملت به این عنوان در دوران انقلاب اسلامی تغییر کرد.

وی، با تاکید بر اینکه ملت ایران در سایه مشورت و برنامه‌ریزی به پیروزی رسید، بیان کرد: پرچم‌دار این پیروزی بزرگ، امام خمینی (ره) بود.

روحانی یادآور شد: همه دنیا حامی رژیم پهلوی بودند و ملت ایران با انگیزه دینی، ایثار و فداکاری ایستاد و به پیروزی دست یافت.

وی، انقلاب اسلامی و دوران هشت ساله جنگ تحمیلی را دو رخداد مهم و بزرگ ایران در دوران اخیر اعلام کرد، و گفت: پیروزی در این رخدادهای مهم، مدیون و مرهون تلاش و ایثار تمام اقشار جامعه بود.

سومین رخداد اخیر ایران اسلامی، مذاکرات هسته‌ای است

روحانی، سومین رخداد اخیر ایران اسلامی را مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد و افزود: در این مذاکرات، سرداران دیپلماسی کشور در برابر دنیا ایستادگی کرده‌اند که کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است.

وی، با تاکید بر اینکه هنوز مذاکرات پایان نیافته است، اعلام کرد: در ۱۷ ماه اخیر کار بزرگی به صورت شبانه‌روزی انجام شده و ما در برابر ۶ کشور ابر قدرت دنیا نشسته‌ایم و حرف می‌زنیم که البته کار آسانی نیست.

رئیس جمهوری یادآور شد: در دوران جنگ تحمیلی ایران پول و توانی برای دفاع نداشت و تنها با تکیه بر نیروی انسانی و عنایت الهی به پیروزی رسید.

وی، گفت: تمام کشور‌ها از شرق تا غرب همگی متعهد با یکدیگر علیه ایران ایستادند و ما با ایثار، صفا و صمیمیت و عنایت حق دفاع کرده و پیروز شدیم.

روحانی افزود: امروز جبهه دیپلماسی ما ادامه‌‌ همان جبهه مبارزه است و دارای یک خط و یک مسیر است.

وی، مذاکرات هسته‌ای را یک حادثه مهم برای کشور خواند که با کمک و پشتیبانی مردم و کار دقیق دیپلمات‌های ایرانی به موفقیت می‌رسد.

رئیس جمهور گفت: ما در راستای تحقق این موفقیت به دنبال مسیری مستقیم، کوتاه و با هزینه کم هستیم.

وی، با بیان اینکه ما به دنبال تعامل سازنده با دنیا هستیم، اظهار کرد: هرگز نمی‌توان موضوعات حساس را بدون تعامل سازنده انجام داد و در این مسیر، از کمک و یاری تمامی گروه‌ها و حزب‌ها استفاده می‌شود.

افراد در پاره‌ای از موضوعات به خاطر منافع ملی گذشت کنند

روحانی، خاطرنشان کرد: البته اختلاف سلایقی میان احزاب و گروه‌ها وجود دارد، اما همواره نقد دلسوزان چراغ راه ماست.

رئیس جمهوری، با تاکید بر اینکه نقد دلسوزانه به نفع ملت و کشور است، عنوان کرد: این نقد‌ها باید ادامه یابد تا نقص‌های کشور برطرف شود.

وی، با بیان اینکه در سال همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت باید به هم نزدیک‌تر شد، گفت: همدلی‌ها و هم‌زبانی‌ها با گذشت، ایثار و علم محقق می‌شود.

روحانی تاکید کرد: گروه‌ها و جریا‌ن‌ها باید در پاره‌ای از مسائل به خاطر منافع ملی  گذشت کنند.

وی، ادامه داد: امسال سالی است که باید قصد قربت‌ها ارتقا یافته و همدلی ایجاد شود.

رئیس جمهوری، با اشاره به اینکه نباید راه ایثار در کشور متوقف شود، بیان کرد: ایثار مختص به همه انسان‌هاست و در سایه فداکاری، کشور آباد می‌شود.

وی، با اشاره به مشکلات گیلان نیز اظهار کرد: مشکلات گیلان نیز با برنامه‌ریزی، مشورت و سرمایه برطرف می‌شود.

روحانی، اضافه کرد: دولت در حوزه اقتصاد کلان بسیار تاثیر گذار است و تصمیماتش در جیب و سرمایه ملی اثر می‌گذارد.

وی، گفت: ما در قبال تصمیم گیری‌های خود همواره مسئول بوده و باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشیم.

رئیس جمهوری تصریح کرد: بخش خصوصی باید در برخی موضوعات وارد کار شود و دولت نیز کمک کار بخش خصوصی است.

وی، با تاکید بر اینکه در گیلان سرمایه‌ها راحت‌تر جذب می‌شود، گفت: در گیلان محیط امنی وجود دارد که با همکاری بخش خصوصی و کمک دولت این سرمایه‌ها جذب می‌شود.

روحانی، خاطر نشان کرد: گیلان دارای شرایط خوب محیطی و جغرافیایی از جمله بندر و مرز است که در واقع آماده سرمایه‌گذاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز