خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به ایلنا:

ممنوعیت فروش S-300 با پافشاری ایران لغو شد

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در خصوص تحویل سامانه موشکی S-300 به سوال ایلنا پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ مرضیه افخم در نشست خبری هفتگی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال ایلنا که با توجه به انتشار خبر ممنوعیت لغو سامانه موشکی S-300 ٬ رایزنی‌ها تا کنون به چه صورت بوده و قرار است تحویل این موشک‌ها به چه میزان باشد٬ گفت: روابط ایران و روسیه٬ تقریبا روابط جامعی بوده که شامل ابعاد اقتصادی٬ سیاسی٬ امنیتی و ... است که در همه سطوح از سال‌های گذشته در جریان بوده است.

وی افزود: این رابطه در حوزه دفاعی هم ادامه داشته و اگرچه تحریم‌ها صورت گرفته و روابط دفاعی ما ناشی از تحریم‌ها شد٬ اما همانطور که در خبرها داشتیم٬ ممنوعیت تحویل موشک‌های S-300 برداشته شد که این موضوع با پافشاری طرف ایرانی انجام شد.

مسئول رسانه ای دستگاه دیپلماسی وزارت خارجه کشورمان تصریح کرد: امروز هم سفر وزیر دفاع کشورمان به روسیه انجام شده است. مضاف بر اینکه گفت‌و‌گوی ما با طرف روسی در این ابعاد زمانی با همکاری طرفین صورت گرفت که گفت‌و‌گوها و همکاری‌های رو به جلویی شکل گرفت. سفر مقامات دفاعی و نظامی روسی به ایران نیز انجام خواهد شد.

افخم خاطرنشان کرد: در مورد جزییات تحویل این موشک‌ها اجازه بدهید هرگونه اطلاعاتی توسط مسئولان ذیربط وزارت دفاع صورت گیرد.

کد خبر : ۲۷۰۴۸۵