خبرگزاری کار ایران

کاشفی در گفت‌وگو با ایلنا:

امیدواریم سال جدید، سال توسعه فعالیت‌های حزبی و مدنی باشد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: امید است وزارت کشور در سال ۹۴ نسبت به فعالیت‌های حزبی رویکرد مثبت‌تری نسبت به سال ۹۳ داشته باشد.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص عملکرد دولت یازدهم در بخش سیاست داخلی در سال ۹۳ گفت: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، خوشبختانه مقداری از جو امنیتی حاکم بر فضای احزاب کاسته شد و می‌توان گفت که از فضا از امنیتی بودن به سیاسی بودن عوض شد.

وی ادامه داد: با تغییر جو امنیتی و ایجاد فضای سیاسی، احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب که در طول سال‌های گذشته با موانع و مشکلات بسیاری برای فعالیت تشکیلاتی و حتی برگزاری کنگره‌های قانونیشان روبه‌رو بودند، توانستند به احیا و بازسازی تشکیلاتی و همچنین شروع مجدد فعالیت‌ها و برگزاری کنگره‌هایشان بپردازند.

دبیرکل خانه احزاب با بیان اینکه یکی از انتظارات از دولت یازدهم فعالیت منسجم‌تر و موثر‌تر در حوزه توسعه سیاسی و نهادهای مدنی است، اظهار داشت: یکی از شعار‌ها و وعده‌های آقای روحانی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، توسعه نهادهای مدنی و تقویت احزاب و حمایت از آن‌ها و به عبارتی، توسعه سیاسی بود.

کاشفی در ادامه به پس داده شدن اسناد و مداراک خانه احزاب از سوی وزارت کشور به این نهاد مدنی اشاره کرد و افزود: متاسفانه در دولت قبل به شکل غیرقانونی اسناد و مداراک خانه احزاب از سوی وزارت کشور وقت توقیف شد. با این حال این اسناد در سال ۹۳ به خانه احزاب باز پس داده شد، هر چند که ما امید به رفتار مثبت‌تر و سرعت بیشتر در اینباره داشتیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه امید است وزارت کشور در سال ۹۴ نسبت به فعالیت‌های حزبی رویکرد مثبت‌تری نسبت به سال ۹۳ داشته باشد، تصریح کرد: با انتخاب آمدن آقای مقیمی به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور امید است فعالیت‌های حزبی و مدنی توسعه و تقویت بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد و سال جدید، سال توسعه فعالیت‌های حزبی و مدنی باشد، مضاف بر اینکه شاهد حل خانه احزاب و رویکرد مثبت‌تر نسبت به احزاب جدید در کمیسیون ماده ۱۰ باشیم.

کد خبر : ۲۶۲۱۰۱