خبرگزاری کار ایران

از سوی جهانگیری؛

پوشش بیمه‌ای برخی از خدمات پزشکی و داروها ابلاغ شد

معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه هیئت وزیران درباره پوشش بیمه‌ای برخی از خدمات پزشکی و داروها از جمله تعویض مفصل ناشی از عفونت و شکستگی و تومور نزدیک مفصل را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا٬ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، مصوبه هیئت وزیران درباره پوشش بیمه‌ای برخی از خدمات پزشکی و دارو‌ها از جمله تعویض مفصل ناشی از عفونت و شکستگی و تومور نزدیک مفصل را برای اجرا ابلاغ کرد.

متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است: 

۱- تعویض مفصل ناشی از عفونت و شکستگی و تومور نزدیک مفصل بدون محدودیت تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر قرار می‌گیرد. 

۲- پرداخت هزینه تعویض مفصل در استنوارتریت اولیه و استنوارتریت ثانویه ناشی از AVN. SLE. RA، پرتس و سایر انواع بیماری‌های کلاژن منوط به پنج سال سابقه بیمه‌پردازی می‌باشد. 

تبصره- بازنشستگان لشکری، کشوری، مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی و بیماران خاص و مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) از دوره انتظار مستثنی می‌باشند. 

۳- داروهای زیر در بخش‌های بستری و سرپایی مشمول تعهدات دارویی سازمان‌های بیمه‌گر قرار می‌گیرند: 

الف- داوری ویال نورونوکس (۵۰) واحدی با شرط تجویز توسط پزشک متخصص و مصرف در موارد غیر از زیبایی. 

ب- داروی ویال ابسیکسی مب (۱۰) میلی گرم در (۵) میلی‌لیتر با شروط تجویز توسط پزشک متخصص و در مصارف بیمارستانی و ثبات قیمت تا دو سال. در صورت تغییر قیمت، از شمول تعهدات بیمه‌ای خارج می‌شود. 

ج- داروی ویال‌تری پاراتاید (۲۵۰) میکروگرم در میلی‌لیتر به شرط تولید داخل، تشکیل پرونده و ارائه راهنمای طبابت بالینی و ارزیابی فن‌آوری سلامت (HTR) دارو تا یک سال از زمان تحت پوشش قرار گرفتن. 

د- آمپول تزریقی لابتالول هیدروکلراید (۱۰۰) میلی‌گرم در میلی‌لیتر با شرط تجویز در بیمارستان، درمانگاه یا اورژانس. 

هـ- اسپری تنفسی بکلکس (۱۰۰) (بکلومتازون دی پروپیونات ۱۰۰ میکروگرم در باف). 

و- داروی تزریقی گالسولفیس (۵) میلی گرم در (۵) میلی‌لیتر با فرانشیز صفر، با شرط تداوم پرداخت یارانه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ثبات قیمت تا یکسال. 

ز- کپسول ژلاتینی پانکراتین (۰۰۰/۱۰) واحدی به شرط تجویز توسط پزشک متخصص. 

ح- قرص روکش‌دار دیکلوفناک پتاسیم (۵۰) میلی گرمی به شرط کاهش قیمت تا سقف ملح سدیم و ثبات قیمت تا یک سال. 

۴- شرط تعهد ویال تزریقی اینفلکسی مپ (۱۰۰) میلی گرم به شرط تجویز توسط پزشک متخصص و با تشکیل پرونده برای بیمار، تجویز براساس گایدلاین در درمان آرتریت روماتوئید- بیماری کرون- کولیت اولسراتیو- اسپوندیلیت آنکیلوزان، تجویز در بیماری‌های بهجت و درماتومیوزیت تغییر می‌یابد. 

۵- شرط تعهد ویال تزریقی پک اینترفرون آلفا دو ب (۵۰)، (۸۰) و (۱۰۰) میلی گرم در بیماران مبتلا به هپاتیت C تجویز توسط پزشک متخصص، با تشکیل پرونده برای بیمار و در بیماران مبتلا به هپاتیت B برای مصرف در بیماران کمتر از (۴۰) سال، HBeAG مثبت، تی‌تر ویروس کمتر از (۲۰۰) میلیون IU/m۱ و ALT بیش از دو برابر نرمال و عدم وجود سیروز کبدی تغییر می‌یابد. 

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور این مصوبه را در تاریخ ۱۷/۱۲/۱۳۹۳ برای اجرا به وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ کرد.

کد خبر : ۲۵۹۴۵۴