خبرگزاری کار ایران

رئوفیان در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی نمایندگان در آستانه انتخابات به دنبال امتیازگیری از دولت هستند

دبیرکل حزب ایران زمین گفت:امروز در مجلس ما با نوعی معامله‌گری توسط برخی نمایندگان رو به رو هستیم که به طور مثال استیضاح وزیری را امضا می‌کنند و هیاهویی را در جامعه راه می‌اندازند و بعد از مذاکرات و صحبت‌ها و امتیازگیری از آن انصراف می‌دهند.

ابوالقاسم رئوفیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره اثر پول‌های کثیف در سیاست و رقابت‌های انتخاباتی گفت: اثر ذاتی پول‌های کثیف در سیاست، انحراف جدی سیاستمداران از مسیر خدمت به نظام و افتادن به دام شیطان است.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است باید در این ارتباط حسن تدبیری ایجاد و مجلس قانونی را در این باره تصویب کند و در حوزه اجرا نیز دولت به نحو احسن آن را اجرایی کند که در ‌‌نهایت ما شاهد این نوع رفتار و فعالیت در عرصه سیاست نباشیم.

دبیرکل حزب ایران زمین تصریح کرد: این موضوع وقانون‌گذاری و ضابطه‌مند شدن آن باعث می‌شود هر کسی به هر نحوی نتواند در عرصه اجرا و قانون‌گذاری وارد و این سمت‌ها را در اختیار منافع شخصی خود قرار دهد لذا توجه به این موضوعات امروز یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در عرصه سیاسی می‌باشد.

این فعال سیاسی اصول‌گرا اظهار داشت: امروز در مجلس ما با نوعی معامله‌گری توسط برخی نمایندگان رو به رو هستیم که به طور مثال در برخی مواقع استیضاح وزیری را امضا می‌کنند و هیاهویی را در جامعه راه می‌اندازند و بعد از مذاکرات و صحبت‌ها و امتیازگیری از آن انصراف می‌دهند.

وی افزود: این موضوعات نه به نفع مردم و نه به مصالح کشور و نه در شأن مجلس جمهوری اسلامی ایران است که در مسیر دسترسی به اهداف نظام این معامله‌گری‌ها انحراف است.

این عضو جبهه ایستادگی گفت: باید در ضرورت برخورد با این رفتار و کسانی که به این موضوع مبتلا شدند مجلس، دولت و کلیت نظام وارد شود تا از این انحراف جدی در مسیر انقلاب جلوگیری شود.

رئوفیان خاطرنشان کرد: کسی که در تمام دوران نمایندگی‌اش در نهایت۲۰۰ میلیون پول و حقوق دریافت نمی‌کند چگونه زمان انتخابات بیش از یک میلیارد تومان هزینه می‌کند؟ باید منشا این پول‌ها و افرادی که این پول‌ها را در اختیار نامزدهای انتخابات می‌گذارند مشخص شود.

دبیرکل حزب ایران زمین افزود: آسیب این نوع پول‌ها و هزینه‌ها در نقطه اول این است که حمایت کنندگان توقعاتی از نامزد مورد نظر در صورت انتخاب شدن دارند که در ‌‌نهایت این نوع رفتار به ضرر جامعه و مردم تمام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که ارزیابی‌ شما از عملکرد برخی نمایندگان که سعی می‌کنند با تحت فشار قرار دادن وزرا و مدیران کل در جهت رقابت‌های انتخاباتی و تامین منابع استفاده کنند چیست؟ گفت: هر چند نمایندگان وظیفه‌ای نسبت به حوزه انتخابیه خود دارند و باید به حسن اجرای پروژه‌ها و توسعه در آنجا بپردازند اما وظیفه اصلی یک نماینده نظارت و قانون‌گذاری می‌باشد.

رئوفیان اضافه کرد: امروز باید این مشخص شود که وقتی کسی که دو میلیارد تومان برای رقابت انتخاباتی هزینه می‌کند آن را از کجا آورده و نسبت به این منابع پاسخگو باشد. همچنین هر نماینده باید نسبت به عملکرد چند ساله خود نیز پاسخگو باشد طوری نباشد که در سال‌های پایانی نمایندگی بخواهد با فشار بر وزرا و نمایندگان نوعی بیلان کاری را برای انتخابات در ذهن مردم ایجاد کند.

این فعال سیاسی اصول گرا بیان کرد: یک نماینده در تمام طول زمان نمایندگی باید سعی کند در چارچوب وظیفه نمایندگی عمل کند نه به دنبال امتیاز گیری و تآمین منابع مالی برای انتخابات بعدی و تبلیغات باشند.

دبیرکل حزب ایران زمین تصریح کرد: هر چند فعالیت در حوزه انتخابیه در زمینه عمرانی و... کار درستی است اما نباید این موضوع به سبکی باشد که از آن فعالیت در جهت تبلیغات انتخاباتی تعبیر شود.

رئوفیان در پایان خاطر نشان کرد: امروز بررسی و ایجاد ضوابط قانونی برای چارچوب سازی منابع انتخاباتی یک ضرورت است تا در یک مقرارت شفاف، مشخص به دور از هر گونه فضای مسموم، عرصه انتخابات برای رقابت ایجاد شود.

کد خبر : ۲۵۷۴۹۴