خبرگزاری کار ایران

غرویان در گفت‌وگو با ایلنا:

رییس خبرگان باید از جامعیت برخوردار باشد

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۶۳۰

یک استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه رییس خبرگان باید از جامعیت برخوردار باشد، تاکید کرد: رییس مجلس خبرگان باید دنیا را بشناسد و با مسایل سیاسی داخلی و بین‌المللی و دنیای سیاست، قوانین و مقررات آشنا باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص شانیت ریاست مجلس خبرگان و جایگاهی که رییس این قوه باید داشته باشد، گفت: اهمیت مجلس خبرگان به خاطر اهمیتی است که مساله رهبری دارد زیرا خبرگان رهبر را تعیین می‌کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه رهبر بالاترین مقام کشور است بنابران خبرگان هم به همان میزان دارای حساسیت و اهمیت خواهد بود، اظهار داشت: اعضای خبرگان باید از علمایی باشند که علاوه بر جایگاه مردمی، دارای قوه اجتهاد و استنباط مسایل دینی و بینش سیاسی، اجتماعی و بین‌المللی بوده که مسایل جهان امروز و دنیای اسلام را به خوبی درک کند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با تاکید بر اینکه اعضای مجلس خبرگان باید نگاه‌شان به آینده باشد و به گذشته توجهی نکنند، تصریح کرد: اعضای خبرگان علاوه بر بررسی حوادث آینده، باید اسلام و دین را طوری تفسیر کنند که برای آینده کاربرد داشته باشد.

غرویان افزود: مهمترین مساله نگاه و بینش رییس مجلس خبرگان است که می‌تواند با سخنرانی‌های خود به موضوعات جهت داده و آگاهی‌های لازم را به اعضای خبرگان بدهد به همین دلیل نوع نگاه و بینش ریاست مجلس نقش بسیار مهمی دارد.

یک استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه رییس خبرگان باید از جامعیت برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: رییس مجلس خبرگان باید دنیا را بشناسد و با مسایل سیاسی داخلی و بین‌المللی و دنیای سیاست قوانین و مقررات آشنا باشد.

وی در پایان یادآور شد: در مجوع می‌توان گفت که ریییس مجلس خبرگان باید یک مجتهد روشن و با نگاه به آینده باشد که بتواند مشکلات جهان اسلام و مشکلات داخلی و خارجی را دیده و راه‌حلی ارایه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز