خبرگزاری کار ایران

سراج خبر داد:

واریز ۸۹۴ میلیارد تومان از مطالبات معوق دولت به خزانه / بدهی ۳۵۰ میلیارد تومان ستاد سوخت

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۳۸۸

من هر نامه‌ای که به آقای روحانی نوشتم ظرف سه، چهار روز رونوشت نامه ایشان برای من آماده است و آقای جهانگیری نیز نتایج را بیان کرده‌اند / در طی یک سال گذشته ۲ هزار و ۵۲۷ تخلف اداری شناسایی شده است / میزان مقدار جلوگیری از تضییع بیت‌المال یک میلیارد و ۱۱۹ میلیون تومان بوده و ۹ هزار و ۳۵ هکتار از اراضی بیت‌المال رفع تصرف و تخریب شده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور از ثبت بیش از ۶۰ هزار شکایت در سال گذشته خبر داد و گفت: ۸۹۴ میلیارد تومان مطالبات معوق دولتی بوده که وصول و به خزانه واریز شده است. ۳۵۰ میلیارد متعلق به ستاد سوخت بوده است که هنوز منظور نشده است. همچنین میزان مقدار جلوگیری از تضییع بیت‌المال یک میلیارد و ۱۱۹ میلیون تومان بوده و ۹ هزار و ۳۵ هکتار از اراضی بیت‌المال رفع تصرف و تخریب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر سراج در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید سازمان بازرسی استان تهران با تشکر از خدمات مصطفی راشد مدیرکل سابق سازمان بازرسی کل استان تهران و موثر خواندن خدمات وی گفت: ایشان با همکاران قلیل و بودجه کمی که داشتند هم در نرم افزار و هم سخت افزار موفق بودند.

وی با اشاره به خدمات علی فرهادی مدیرکل جدید سازمان بازرسی استان تهران در زمانی که وی دادستان کرج بود، اظهار داشت: هر فردی برای دادستانی کرج منصوب نمی‌شود بلکه زبده‌ترین افراد را برای دادستانی کرج انتخاب می‌کنند و من به همین جهت ایشان را انتخاب کردم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به جایگاه این سازمان در قانون اساسی تصریح کرد: بر اساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی حسن اجرای امور و اجرای صحیح قوانین بر عهده سازمان بازرسی است که اگر این دو امر به خوبی صورت بگیرد دیگر دولت مشکلی ندارد.

سراج با تاکید بر اینکه ما با دولت و بالاخص رئیس جمهور ارتباط تنگاتنگی داریم تصریح کرد: من هر نامه‌ای که به آقای روحانی نوشتم ظرف سه، چهار روز رونوشت نامه ایشان برای من آماده است و آقای جهانگیری نیز نتایج را بیان کرده‌اند. چندی پیش نیز با آقای شوشتری جلسه‌ای داشتیم و قرار شد که ایشان اقداماتی انجام دهند تا از دوباره کاری جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از افراد فرصت طلب از فرصت جابجایی مسئولین سوءاستفاده می‌کنند و از این فرصت در جهت زمین‌خواری استفاده کامل را می‌کنند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه متوجه بسیاری از این افراد شده‌ایم و سندهای بسیاری از این افراد ابطال شده است و ما از مسئولان می‌خواهیم در خصوص املاک و اموال دولتی حساسیت داشته باشند.

رئیس سازمان بازرسی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی سه نوع بازرسی را انجام می‌دهد یادآور شد: برای شکایات مردمی سامانه‌ای درست کرده‌ایم که در سال گذشته ۶۰ هزار شکایت شده و بیش از ۹۰ درصد این شکایات اجرا شده و مابقی در حال اجراست.

سراج در رابطه با ارتباط سازمان بازرسی کل کشور با آمبودزمان بین‌المللی ابراز داشت: ما سعی کرده‌ایم با کشورهای زیادی ارتباط داشته باشیم و از تجربیات آنها استفاده کنیم ما همینک عضو هیات رئیسه آمبودزمان آسیایی و بین‌المللی هستیم.

وی در تشریح اقدامات سازمان بازرسی در طی یک سال گذشته بیان کرد: تعداد پرونده‌های بازرسی شده ۹ هزار و ۷۴۲ مورد بوده و ما ۱۸ هزار و ۸۴۲ پیشنهاد را به دستگاه‌های اجرایی داده‌ایم که از این تعداد پیشنهاد، ۱۸ هزار و ۵۷۲ مورد، مورد پذیرش قرار گرفته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در طی یک سال گذشته ۲ هزار و ۵۲۷ تخلف اداری شناسایی شده تاکید کرد: از این تعداد ۸۱۵ تخلف کیفری شناسایی شده است.

سراج ادامه داد: ۸۹۴ میلیارد تومان مطالبات معوق دولتی بوده که وصول و به خزانه واریز شده است که ۳۵۰ میلیارد متعلق به ستاد سوخت بوده است که هنوز منظور نشده است. همچنین میزان مقدار جلوگیری از تضییع بیت‌المال یک میلیارد و ۱۱۹ میلیون تومان بوده و ۹ هزار و ۳۵ هکتار از اراضی بیت‌المال رفع تصرف و تخریب شده است.

وی با اشاره به تصویب اساسنامه و قانون سازمان بازرسی کل کشور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با تصویب این قانون دست سازمان بازرسی کل کشور برای مناقصه‌ها، ‌مزایده‌ها و اقدامات شهرداری‌‌ها و هیات‌های بدوی باز شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز