خبرگزاری کار ایران

مخبر در مراسم افتتاحیه خبرگان:

مشکل‌گشای تمام مسائل ما در سال‌های اخیر حضور مردم و تدبیر رهبری بوده و هست

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۳۷۲

سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: مشکل‌گشای تمام مسائل ما در سال‌های اخیر حضور مردم همراه با تدبیر رهبرانقلاب بوده است

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مخبر در افتتاحیه مجلس دوازدهم در سخنانی گفت: برای من سخت از طرف آیت‌الله سخنانی را بگویم، به تک تک نمایندگان عزیز تبریک می‌گویم. با وجود نعمت ولایت فقیه به تعبیر درست حضرت امام‌ این کشور آسیبی نمی‌بیند.

سرپرست موقت نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: دیدید در چند روز گذشته شخص اول اجرایی کشور از میان ما رفت و در حالی که همه کشور در جنب و جوش مراسم تشییع بودند به تعبیر درست مقام معظم رهبری خللی روندی در اداره کشور پیش نیامد.

مخبر با تاکید بر اهمیت و جایگاه نقش مردم در حضور در عرصه‌های مختلف، در ادامه اظهار داشت: سرمایه اصلی کشور در تمام مقاطع مردم هستند، مشکل‌گشای تمام مسائل ما در سال‌های اخیر حضور مردم همراه با تدبیر رهبرانقلاب بوده است.

وی ادامه داد: شهیدان خدمت یک سری ویژگی شخصی داشتند که این محبوبیتی که اکنون در میان مردم هست نمی‌تواند اتفاقی باشد، عزیزان، آن چیزی که من در این جریانات احساس کردم هیچ عمل صالحی بالاتر از خدمت به مردم نیست.

مخبر اظهار داشت: آیت الله رئیسی گاهی از موضوعی ناراحت می‌شد و تصمیم می‌گرفت که کاری را انجام دهد یا حرفی را بزند بعد می‌گفت من فکر می‌کنم که اگر این سخن را بگویم آقا ناراحت می‌شود و خودش با همین حرف آرام می‌شد و از مسأله می‌گذشت.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در توفیق ایشان بسیار موثر بود خارج کردن خود از قید و بندهای تشریفاتی بود. با تمام قدرت از ساده‌زیستی خود دفاع می‌کرد. یکی دیگر از مسائلی که در توفیق ایشان موثر واقع شد اعتقاد راسخ به چارچوب‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران بود. رئیس جمهور شهید با تمام وجود به ارزش‌ها و چارچوب‌های انقلاب اسلامی ایمان داشت.

سرپرست ریاست جمهوری افزود: یکی از مسائلی که در کارهای ایشان موثر بود اعتقاد به چارچوب‌های نظام اسلامی بود به حفظ خطوط قرمز نظام ایمان داشت. این‌ها در کارها موثر بود، نکته دیگری که در خصوص ایشان بارز بود روحیه خستگی ناپذیری بود که رهبری هم بعد از شهادت ایشان اشاره کردند که گاهی شهید رئیسی ساعت سه صبح از سفر سنگین خارجی باز می‌گشت و زمانی که به استقبال وی می‌رفتیم اعلام می‌کرد که ساعت ۶ صبح جلسه داشته باشیم و سر ساعت ۶ در حالی که بر موضوع جلسه مسلط بود حضور پیدا می‌کرد.

معاون اول دولت سیزدهم تاکید کرد: از سوی دیگر یکی دیگر از عوامل اثرگذار در شخصیت ایشان این بود که به ظرفیت‌های کشور اعتماد داشت و اعتقاد داشت مسائل کشور با ظرفیت‌های کشور قابل حل است. ما هیچ وقت اداره کشور را منوط به مسائل بیرونی نکردیم، یکی از مسائل دیگر پیرامون خلقیات و روحیات ایشان موضوع مردمداری و عشق به مردم بود که با مردم راحت بود و در میان مردم می‌رفت.

وی یادآور شد: یکی از مسائلی که شهید رییسی مُصر بود این بود که تدابیر آقا زمین نماند یعنی تاکید و توجه ویژه داشت که یک عدد از دستورات حضرت آقا هم بر زمین نماند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز