خبرگزاری کار ایران

مهلت رئیس کل دادگستری خوزستان برای تعیین تکلیف کالا‌های مانده در اموال تملیکی استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۸۶۴

رئیس کل دادگستری خوزستان در بازدید از انبار‌های اموال تملیکی استان، برای تعیین تکلیف کالا‌های مانده در اموال تملیکی استان مهلت تعیین کرد و گفت: ۳۷۶ ردیف کالا از ۹۴۷ ردیف کالای متروکه تعیین تکلیف شده است.

به گزارش ایلنا، علی دهقانی در بازدید از انبار‌های اموال تملیکی استان در جمع اعضای «کمیته تعیین تکلیف اموال باقی مانده در انبار‌های ستاد سامان‌ دهی اموال تملیکی خوزستان»، با اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر تسریع در فرایند تعیین تکلیف کالا‌های متروکه و قاچاق، گفت: هرگونه سهل‌انگاری، غفلت و ترک فعل در ساماندهی اموال و تعیین تکلیف آن‌ها که موجب فساد کالا شود، تضییع حقوق بیت‌المال و یا صاحب کالایی است که با حکم برائت قرار است کالا به وی مسترد شود. ضمن اینکه معدوم کردن کالا‌های غیرقابل مصرف نیز هزینه‌بردار است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت مواد ۵۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی، تصریح کرد: با عنایت به این دو ماه قانونی و همچنین باتوجه به اینکه طبق قانون حداکثر زمان برای تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌ها یک سال در نظر گرفته شده است، در بازدیدی که ماه آینده از این انبار‌ها خواهیم داشت، نباید کالایی با ماندگاری یک سال در این انبار‌ها موجود باشد از این رو یک ماه مهلت برای تعیین تکلیف کالاها داده می‌شود.

دهقانی گفت: با اتصال به سامانه سیات، انجام فرآیند جمع‌آوری، نگهداری، مدیریت و تعیین تکلیف کالا‌های در اختیار با دقت و سرعت بسیار بالا و در تعامل کامل با سامانه‌های سایر سازمان‌ها ذی‌ربط قابل انجام است و ضرورت دارد که اداره کل تعزیرات استان نیز هرچه سریع‌تر نسبت به اتصال به این سامانه اقدام کند.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان افزود: باتوجه به تفویض اختیاری که جهت تعیین تکلیف کالا‌های قاچاق به استان‌ها داده شده است، از تضییع کالا‌های سریع‌الفساد تا حد زیادی جلوگیری شده است.

دهقانی با قدردانی از زحمات صورت گرفته در اداره کل اموال تملیکی و نیز اداره کل تعزیرات استان، وضعیت کالا‌های موجود در انبار‌های استان را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: این انبار تنها انبار تملیکی مکانیزه در کشور است که باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کرد.

وی گفت: همچنین از ۹۴۷ ردیف کالای متروکه در انبار‌های اموال تملیکی مربوط به اداره کل گمرکات استان، ۳۷۶ ردیف کالا تعیین تکلیف و خارج شده است که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

دهقانی ادامه داد: پس از تعیین نماینده‌ای از اداره کل اموال تملیکی استان جهت جهت مراجعه به شعب تعزیرات و پیگیری پرونده‌های فاقد رأی آذرماه سال گذشته تاکنون، ۱۰۷۸ رأی قطعی از سوی این شعب صادر شده است. ضمن این که حضور میدانی روسای شعب تعزیرات استان در انبار‌های استان و صدور رأی در خصوص پرونده‌های دارای کالا و تسریع در تعیین تکلیف این اموال، می‌تواند به بازدهی بیشتر این روند بینجامد.

پیش از این رئیس کل دادگستری استان خوزستان از تعیین تکلیف پرونده‌های کالا‌های قاچاق و متروکه اموال تملیکی استان به ارزش سه هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال طی سال ۱۴۰۲ خبر داده بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز