خبرگزاری کار ایران

پیشگیری دادگستری استان خوزستان از تغییر کاربری ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی و باغات استان

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۳۰۵

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری با نظارت‌های قضایی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه دستگاه‌های متولی، از تغییر کاربری ۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان پیشگیری شد.

به گزارش ایلنا، عیسی پورسلیمی معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان و مسئول پیگیری اجرای مصوبات شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی در نشست با فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور، گفت: استان خوزستان مولفه‌های متعددی دارد که یکی از آن‌ها اراضی حاصلخیز و دیگری منابع آبی عظیمی است که در راستای توسعه پایدار و انتقال به نسل‌های آینده، باید در حفظ آن‌ها کوشید.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد خرد کردن اراضی کشاورزی، فروش قطعات و تبدیل آن‌ها به باغ ویلا هستیم که این امر کشاورزی استان را با تهدید روبرو کرده است، ادامه داد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی در این مورد جلسات متعددی را اعم از جلسات اصلی و فرعی و نیز به صورت موضوع محور برگزار کرده است.

وی افزود: شهرستان‌هایی که بیشترین سطح اراضی کشاورزی مستعد تغییر کاربری را دارند باید شناسایی و اقدامات پیشگیرانه، در خصوص آن انجام شود. همچنین برای تسریع در اجرای احکام پرونده‌های مطرح در دادگستری‌ها نیز مراتب اعلام تا نظارت قضایی لازم برای تسریع در صدور و اجرای احکام آن‌ها، انجام شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: سال گذشته با اقدامات پیشگیرانه از تغییر کاربری چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان و در دو ماهه امسال نیز از تغییر کاربری ۱۲۰ قطعه به مساحت ۱۵ هکتار از این اراضی پیشگیری شد. در این مدت همچنین با اجرای دستور قضایی دادستان‌ها در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی و باغات، ۶۹ مورد بنای غیرمجاز قلع و قمع شد.

پورسلیمی در این نشست همچنین بر لزوم تسریع در اجرای احکام قطعی قلع و قمع اراضی مورد تغییر کاربری غیرمجاز تاکید کرد.

در این نشست همچنین بر ضرورت پایش هوشمند اراضی (ماهواره‌ای)، در اختیار قرار دادن امکانات و تجهیزات لازم به شهرستان‌ها جهت پیشگیری از تغییر کاربری و اجرای احکام قلع و قمع بنا‌های غیرمجاز، لزوم جذب و به کارگیری پیمانکار در این خصوص، تهیه پیوست رسانه‌ای برای احکام لازم‌الاجرا و تبیین افکار عمومی در این مورد و نیز استفاده از ظرفیت تبصره ۲ ماده ۱۰ حفظ اراضی و باغات، تاکید شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز