خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان فارس:

تاکنون هیچ پرونده‌ای علیه کاندیدا‌ها و طرفداران آن‌ها تشکیل نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۱۰۹

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه تاکنون هیچ پرونده‌ای علیه کاندیدا‌ها و طرفداران آنان تشکیل نشده است، گفت: پایبندی به قانون و رعایت اخلاق انتخاباتی در این دور از انتخابات ستودنی است.

به گزارش ایلنا، همزمان با آغاز دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان فارس در ساعات اولیه با حضور در حرم مطهر شاهچراغ (ع) با ثبت آرا خود به صورت الکترونیکی در انتخابات شرکت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه مردم در دور دوم انتخابات حماسه حضور در دور اول را تکمیل و نمایندگان شایسته را به مرجع قانون‌گذاری کشور می‌فرستند، گفت: مردم در دو حوزه انتخابیه شیراز و مرودشت، امروز با پشتوانه رأی قوی، نمایندگان خود را انتخاب خواهند کرد تا روند اقتدار و پیشرفت استان در همه حوزه‌های انتخابیه استمرار داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی افزود: زمانی که مردم برگزیدگان خود را با پشتوانه آرای بیشتری روانه مجلس کنند؛ طبعاً می‌توانند مطالبه‌گری بهتری نیز از عملکرد و تصمیمات نمایندگان خود داشته باشند و این فرایند بهترین شیوه مشارکت مردم در سرنوشت جامعه است.

وی عدم حضور در انتخابات را محروم ماندن از حق قانونی مشارکت در سرنوشت سیاسی و اجتماعی خواند و از مردم شهرستان‌های شیراز و مرودشت خواست با حضور در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح مورد نظر خود از حق قانونی مشارکت در تعیین سرنوشت سیاسی و مطالبه‌گری به حق در آینده استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه در مرحله دوم انتخابات، کاندیدا‌ها در فضایی سالم و به دور از هر گونه تخلف و واقع شدن جرمی به رقابت و فعالیت‌های تبلیغی پرداختند، گفت: تاکنون هیچ پرونده‌ای علیه کاندیدا‌ها و طرفداران آنان تشکیل نشده است و پایبندی به قانون و رعایت اخلاق انتخاباتی در این دور از انتخابات ستودنی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی همچنین از برقراری کامل امنیت انتخابات در دو حوزه انتخابیه شیراز و مرودشت خبر داد و خاطر نشان کرد: همه اقدامات نظارتی از سوی مسئولین برگزاری، نظارتی و امنیتی استان برای برگزاری انتخاباتی امن و آرام که مقدمه حضور پر شور مردم می‌باشد، انجام شده است.

سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز در حاشیه شرکت در انتخابات گفت: با توجه به وظایف مجلس شورای اسلامی در امر قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون، حضور پر رنگ مردم و انتخاب افراد شایسته در تعیین سرنوشت جامعه اثرگذار خواهد بود بنابراین محله دوم انتخابات نیز همان حسایست و اهمیت دور اول را دارد.

سید مصطفی بحرینی همچنین با اشاره به اینکه همه شرایط امنیتی در کنار تشریفات اداری و اجرایی در دو حوزه انتخابیه شیراز و مرودشت برای حضور مردم در انتخابات فراهم شده است بیان داشت: مطابق با تصمیمات اخذ شده در جلسات و همچنین حضور میدانی در حوزه‌های انتخابیه، تدارکات لازم در دستور کار قرار گرفت و در راستای نظارت بهتر، معاونین رئیس کل دادگستری استان فارس و همچنین سه بازپرس ویژه در شیراز و همچنین در شهرستان مرودشت امور نظارتی و پیگشیری از وقوع تخلفات را تا پایان انتخابات به صورت مستقیم پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز