خبرگزاری کار ایران

گودرزوند چگینی در نطق میان دستور:

افزایش حقوق بازنشستگان منجر به بهبود شرایط زندگی آنان خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۳۱۲

یک نماینده مجلس گفت:اجرای این قانون برای بازنشستگان بسیار مهم است و افزایش ۴۰ درصدی حقوق این عزیزان منجر به بهبود شرایط زندگی بازنشستگان خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مهرداد گودرزوند چگینی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، ۱۹ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی  در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت به مقام معظم رهبری و خانواده شهدای حوادث تروریستی چابهار و سوریه محکومیت جنایات رژیم غاصب  صهیونیستی، بابت حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس تقدیر و تشکر کرد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواردی در حوزه انتخابیه خود خطاب به دولتمردان خواستار حل این مسائل شد و گفت: اولین درخواست من از وزیر نیرو است، خواهش می کنم به وضعیت آب شهرستان رودبار به ویژه شهرهای رودبار، منجیل، لوشان و رستم آباد که به صورت دائم مشکل قطعی آب داشته و همچنین فرسوده شبکه فورا رسیدگی شود.

وی خواستار مأمور شدن گروهی از وزارت نیرو برای حل مشکلات آب حوزه انتخابیه خود به ویژه پرداخت نشدن ۸ ماه حقوق کارکنان شرکتی شد.

وی در ادامه ضمن تشکر از حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون وی برای حضور در پروژه آزادراه و پروژه های راه منطقه، گفت: اما برای تردد و حمل و نقل مردم هیچ توقف گاهی در نظر گرفته نشده است که باید برای رودبار رمپ ورودی و توقف گاه در نظر گرفته شود.

گودرزوند چگینی همچنین خطاب به وزیر صمت عنوان کرد: با وجود جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان گیلان با وزیر برای حل مشکل معدن سنگرود و واگذاری آن به یکی از شرکت های زیرمجموعه وزارت صمت، اما تا کنون هیچ اقدام عملی از سوی وزارتخانه انجام نشده و  با توجه به اینکه امسال سال تولید و مشارکت های مردمی نامگذاری شده، خواهش من از وزیری که توانمد بوده و می‌تواند این مشکل را حل کند، این است که هرچه سریع تر  موضوع حل تا از ورود زغال سنگ به کشور جلوگیری شود.

وی همچنین خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یادآور شد: چندین جلسه در خصوص مجموعه گنجه رودبار برگزار شد و در گذشته نیز رؤسای صندوق بازنشستگی از این مجموعه ۲۰ هکتاری بازدید کردند و تأکید شد که عدم فعال سازی این شرکت ظلم بزرگی به صندوق بازنشستگی است، لذا ضرورت دارد اقدام عملی در این رابطه صورت گیرد.

گودرزوند چگینی همچنین خواستار اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان شد و افزود: اجرای این قانون برای بازنشستگان بسیار مهم است و افزایش ۴۰ درصدی حقوق این عزیزان منجر به بهبود شرایط زندگی بازنشستگان خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به گرانی های افسارگسیخته در کشور، اضافه کرد: دولت باید با مشورت با اقتصاد دان‌های برجسته مشکلات معیشتی را حل و فصل کند. امروز نباید بازار ارز که بخش بزرگی از آن دولتی است، اینطور دچار تلاطم باشد و فشار سنگینی بر تولید وارد و معیشت مردم هم دچار مشکل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز